Quote from Guest on 3 May 2011, 09:31Ville bara tipsa om en grymt bra app för android. Instant Heart Rate heter den.
Perfekt om man vill kolla sin puls lite snabbt. Man lägger bara pekfingret mot kameralinsen och 10s senare har man sin puls. Grymt bra för att ta morgonpuls eller närhelst m
Ville bara tipsa om en grymt bra app för android. Instant Heart Rate heter den.
Perfekt om man vill kolla sin puls lite snabbt. Man lägger bara pekfingret mot kameralinsen och 10s senare har man sin puls. Grymt bra för att ta morgonpuls eller närhelst m
Quote from Funbeat user on 3 May 2011, 09:41Har du testat den så att den mäter rätt? Jag har själv inte laddad ned den eftersom jag har varit tveksam till hur rätt den mäter, och inte har någon pulsmätare att jämföra med.
Har du testat den så att den mäter rätt? Jag har själv inte laddad ned den eftersom jag har varit tveksam till hur rätt den mäter, och inte har någon pulsmätare att jämföra med.
Quote from Funbeat user on 3 May 2011, 09:45Har inte första april varit?
Har inte första april varit?
Quote from Funbeat user on 3 May 2011, 09:51Jag testade ett antal sådana där pulsmätarappar på min HTC Wildfire men fick inte någon att fungera tillförlitligt.
Jag har istället en blodtrycksmanchett som även mäter puls. Kostar några hundringar. Rekommenderas.
Jag testade ett antal sådana där pulsmätarappar på min HTC Wildfire men fick inte någon att fungera tillförlitligt.
Jag har istället en blodtrycksmanchett som även mäter puls. Kostar några hundringar. Rekommenderas.
Quote from Funbeat user on 3 May 2011, 09:52Jag har testat den och den fungerar bra för vilopuls iallafall.
Jag har testat den och den fungerar bra för vilopuls iallafall.
Quote from Camilla Höög on 3 May 2011, 10:35Den funkar bra vid lägre puls, men visade fel vid högre. I princip omöjlig att använda om man rör på sig.
Håll i minst 10 sekunder och vänta sedan några sekunder för att pulsen ska stabilisera sig...Kul app, men inget jag kommer använda. Det finns pulsk
Den funkar bra vid lägre puls, men visade fel vid högre. I princip omöjlig att använda om man rör på sig.
Håll i minst 10 sekunder och vänta sedan några sekunder för att pulsen ska stabilisera sig...
Kul app, men inget jag kommer använda. Det finns pulsk
Quote from Funbeat user on 3 May 2011, 12:27Den fungerar ypperligt för vilopuls. Jag använder aldrig telefon när jag tränar, så jag kan inte uttala mig om hur den presterar i högre puls. Men den är väldigt smidig att använda om man bara vill kolla sin puls lite snabbt på morgon, eller vid datorn el
Den fungerar ypperligt för vilopuls. Jag använder aldrig telefon när jag tränar, så jag kan inte uttala mig om hur den presterar i högre puls. Men den är väldigt smidig att använda om man bara vill kolla sin puls lite snabbt på morgon, eller vid datorn el
Quote from Elias Engqvist on 3 May 2011, 13:13Man kan också lägga fingret till en lämplig åder vid handleden eller halsen och räkna pulsslag under tex 15s och multiplicera med 4.
Utrustning:
1. Klocka
2. Huvud
Man kan också lägga fingret till en lämplig åder vid handleden eller halsen och räkna pulsslag under tex 15s och multiplicera med 4.
Utrustning:
1. Klocka
2. Huvud
Quote from Funbeat user on 3 May 2011, 13:32Fast då får du den dåliga upplösningen +-4, dessutom gör själva aktiviteteten att pulsen åker upp några slag.
Fast då får du den dåliga upplösningen +-4, dessutom gör själva aktiviteteten att pulsen åker upp några slag.
Quote from Elias Engqvist on 3 May 2011, 13:35Även en apparat måste relatera antalet slag till tiden den läst av pulsen!
Och om man får förhöjd puls av att multiplicera med 4 är det nog dags att börja träna huvudräkning istf löpning!
Även en apparat måste relatera antalet slag till tiden den läst av pulsen!
Och om man får förhöjd puls av att multiplicera med 4 är det nog dags att börja träna huvudräkning istf löpning!