Quote from Funbeat user on 3 May 2011, 13:41Inte alls. En apparat kan mäta tiden mellan två slag och lider inte av samma onogrannhet. Medelvärdesbildar den över 5-10 slag så blir det ganska exakt.
Det är inte själva multiplcerandet som höjer pulsen, det är att öht göra något.Testa följande: sätt
Inte alls. En apparat kan mäta tiden mellan två slag och lider inte av samma onogrannhet. Medelvärdesbildar den över 5-10 slag så blir det ganska exakt.
Det är inte själva multiplcerandet som höjer pulsen, det är att öht göra något.
Testa följande: sätt
Quote from Thomas Borg on 3 May 2011, 13:41Undrar hur Gunder Hägg och grabbarna gjorde utan Appar och Androider?
Undrar hur Gunder Hägg och grabbarna gjorde utan Appar och Androider?
Quote from Elias Engqvist on 3 May 2011, 13:42Då får du öva dig på att tänka!
Då får du öva dig på att tänka!
Quote from Funbeat user on 3 May 2011, 13:44Ja, inte mätte de sin puls så enkelt och exakt i alla fall.
Ja, inte mätte de sin puls så enkelt och exakt i alla fall.
Quote from Funbeat user on 3 May 2011, 13:46http://sv.wikipedia.org/wiki/Sympatiska_nervsystemet
Läs och begrunda Christer. DU har mätt fel puls hela livet!
http://sv.wikipedia.org/wiki/Sympatiska_nervsystemet
Läs och begrunda Christer. DU har mätt fel puls hela livet!
Quote from Funbeat user on 3 May 2011, 13:50Fast om huvudräkning genererar psykisk stress för vissa så gör det väl inte det för alla?
Fast om huvudräkning genererar psykisk stress för vissa så gör det väl inte det för alla?
Quote from Funbeat user on 3 May 2011, 13:59"...och förbereder kroppen för fysisk aktivitet."
"...och förbereder kroppen för fysisk aktivitet."
Quote from Funbeat user on 3 May 2011, 14:04Ja men det gäller ju oavsett om man mäter eller räknar. Ska man fippla med en mobiltelefon så går nog pulsen upp av det också.
Ja men det gäller ju oavsett om man mäter eller räknar. Ska man fippla med en mobiltelefon så går nog pulsen upp av det också.
Quote from Elias Engqvist on 3 May 2011, 14:10Peter: Hur vet du hur jag mäter min puls (och om jag gör det)?
Peter: Hur vet du hur jag mäter min puls (och om jag gör det)?
Quote from Funbeat user on 3 May 2011, 14:13Funkar bara fint, riktigt smidigt faktiskt att slippa räkna, enkelt att kolla på morgonen om man som jag använder telefonen som väckarklocka.
Funkar bara fint, riktigt smidigt faktiskt att slippa räkna, enkelt att kolla på morgonen om man som jag använder telefonen som väckarklocka.