Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Vi är några stycken som tränar inför Lidingöloppet och när man kör mycket terräng så tröttnar man på sina vanliga slingor.
Vi har kört alla slingor i Skatås och lite olika i Torslanda. Nu letar vi nya backiga utmaningar. Lätt att man lär sig de vanliga oc

Ni kanske inte har sprungit alla slingor i Skatås åt andra hållet?

Safjället är ganska tufft, speciellt om ni tar med backen upp i förlängningen av Häradsgatan. 🙂

Backen som går från Näckrosdammen (Finns mosse på kartan nedan) ändå upp till "ljunghedarna" är bra, lång och jobbig! Backen är alltså den "till höger" om Finns mosse... Lägg in den ett par gånger i ditt pass 😀

http://happypics.zapto.org/displayimage.p

Yttervarvet i Änggårdsbergen med en dipp in söderifrån tar rätt bra: Börja på Södelmalmsbrinken - över ravinen förbi Torbjörnsmossarna, Finns mosse (Näckrosdammen) och Axle mosse. Nedför Brattåsravinen (söderut mot Eklanda på den västliga stigen. När ni k

Torrekullaleden springer jag då och då, är väl runt 15 km.

Edit: Fast det är ju inte i Änggårdsbergen, men nära om du startar från Sisjön. 🙂

Robert, den rundan får du visa mig nån lunch när du har lappat ihop dig efter Kalmar.

Christer: Har nog sprungit alla slingor år båda hållen nu. Även de som ligger lite utanför, samt 18km stigen.
Karin, Skall skriva ut kartan och se om vi kan hitta backen. Kan ha varit där ikring och sprungit vet jag. Men det finns ju så många vägskäl.
Rob

Jag har ritad in Roberts runda på Karins karta (A3) och scannat in den som pdf om ngn vill ha den mailad till sig så säg bara till. 😀

Anders- kan du mejla till mej?
karin_axelsson85@hotmail.com

Tackar 😀