Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelBra cykelglasögon (H)
You need to log in to create posts and topics.

Någon som har tips på prisvärda och bra cykelglasögon? Kikade lte på stadium på deras modeller och man är verkligen hajmat på detta. De hade en massa olika modeller, dock inte så dyra iof.

Vilken färg ska linserna ha? Nåt man ska se upp för osv.
Har pre

Shimano har bra och prisvärda glajjor. Olika färgade linser medföljer.

/Tobbe

Jag köpte mörka glas senast (se bilden), och jag ångrar det. Ofärgade glas är det enda man behöver.

Prisvärda glasögon har Biltema, dom är så prisvärda så det gör inte ett *piip* om man sätter sig på dom, tappar dom, glömmer dom eller nåt. Dessutom är de så prisvärda att man köper en av varje färg!
T o m Barnen kan få låna dom när de ska ut på sina cyk

Ser ut som Elton John Silva? 😉

Följdfråga: Om man som undertecknad behöver slipade glas också, vad rekommenderas? Funkar Rudy Project med extraglas innanför eller är Oakley med infällda glas direkt i det färgade glaset värt priset? Kan tänka mig att man kan få problem med imma med dubb

Jag har ett par Briko med extra löstagbara slipade glas innanför. Inga problem med imma.
Kostade 6-700 på ECI tror jag det var sen slipade min optiker till glasen för ungefär samma peng. Där beror det naturligtvis på vilken slipning man behöver. Hursomhel

Det finns ett par lediga Biltemaglasögon ca 50 meter innan 45 km-skylten längs Vasaloppsspåret ifall någon vill fiska upp dem...

Använder oftast de gula glasen.

>Det finns ett par lediga Biltemaglasögon ca 50 meter innan 45 km-skylten längs Vasaloppsspåret ifall någon vill fiska upp dem...

Är det värt 6 mil t o r att åka och hämta dom??
Tänk om dom inte hänger kvar?