Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelBra cykelglasögon (H)
You need to log in to create posts and topics.

du kommer att bli snyggast i cykelsvängen.
undra om inte jag kan ha cyklop när jag står i hockeybåset?
tål de en puck?
kan man ha slipat glas i dem?

Cylop håller INTE för barn som tar sats och ska hoppa i bassängen som kanonkulor.. av ett knä blir det supervasst och skär upp ögonlocket..

kört med puck alltså gissar jag då.
får återgå till att kura bakom soptunnan

Finns givetvis slipade glas till cyklopen men är lite tveksam om dom klarar slagskott, tja beror ju på hur hårt man skjuter 🙂

Kör själv annars med Briko Sprinter Kit drygt 6-700 pix med 3 linser, röd, mörk och klar, klarar inte hockeypuckar men väl gru

Jessica. Du får snacka in dig hos reservmålisen och låna hans mask tills han ev ska in på isen (H)

Själv har jag ett par Briko för 6-700 inklusive en insats som jag lämnade till min optiker och fick slipat enligt recept för ytterligare 700.

Jag har multisport typhoon från Stadium, köptes för 249 på utförsäljning men kostar normalt en hundring till.
3 olika sorters linser medföljer. Fick snudd på högsta betyg i RW och funkar bra för mig.

Inför årets VR införskaffade jag ett par ny cykelglasögon av märket BBB och dom är jag nöjd med. Fördelen som jag ser det, jämfört med Biltema och Jula, mm. är att dom här har "fotokromatiskt glas" dvs dom är klara när det är mulet eller som för mig vid g

Jag har oxå ett par dyra brillor, Rudy Project Rydon, kostade ca 800pix, med ett par mörka linser.
Jag är jäkligt nöjd med dem. Köpte till extra linser (gula) för ett par hundringar.
Har haft många olika cykelbrillor tidigare, fast inga som suttit så bra