Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelbra cyklocross för pengarna..
You need to log in to create posts and topics.

Roland,
om fälgbromsen ligger emot snett så kan du börja med att göra rent och smörja de fjädrar som finnes där bromsen fäster i gaffeln eller ramen. Om dessa blir för skitna, oxiderar eller i värsta fall rostar så går den för trögt.

Sedan finns det en l

Rose har mekaniske skivebremser ! Ingen olje-søl
Om du inte skal ut i terenget, spek den med 50-34 isteden.
Og skift gafflen til felgbrems Sh- 105. Mekaniske skivebremser er noe "skitt"

Men se en gang til på Cicil som ble linket til over. Den har Ulteg

Jag har en Corratec ccross Ultegra 2011, 50-34t och är nöjd:

http://www.tcmcykel.se/corratec-ccross-105-2012-p-2073-c-203.aspx

http://www.tcmcykel.se/corratec-ccross-ultegra-2012-p-2074-c-203.aspx

Kapar tråden lite...

Är lite sugen på att testa cykling som motionsform och kanske ställa upp i något lopp så småningom. (Mest för att ge träningsmotivationen lite hjälp på traven.)

Är helt novis på området dock. Cyklar i dagsläget på en gammal Skeppshu

Jag har en Focus Mares Disc, dvs en cyklocross med skivbromsar.
För att rå lite variation har jag två fälgpar. Det första med grövre crossdäck och det andra paret med 24 mm racerdäck.

Är hur nöjd som helst

Cyklar på en Scott CX Comp, med S 105. Fungerar klockrent!

Om du är helt grön rekommenderar jag dig starkt att besöka en cykelbutik så du får en cykel som passar dig och din kropp.

Det hade såklart varit det optimala, men då blir nog tusenlapparna några fler till antalet än de 3 som är fallet med ovanstående Konacykel.

Har mätt grenmått och så med lite assistans här hemma och tror att ramen skall kunna passa mig rätt bra.

Men det

Sora & Tiagra....ja man får ju vad man betalar för.

Cyklar tappar värde väldigt fort. 3 tusen för en cykel som ny kostar runt 8 kan tyckas billigt, men egentligen inget riktigt kap. Priset kan vara OK förutsatt att det inte är en massa slitdelar som skall till att bytas.

Är du osäker på om du kommer att b