Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelbra cyklocross för pengarna..
You need to log in to create posts and topics.

Börjar inse att jag möjligen är lite för otålig för att vänta på att den rätta cykeln skall dyka upp på Blocket eller motsvarande. (Tänker närmast på det här med rätt storlek mm.) Vill ju komma igång med cyklingen så fort det bara går! 🙂

Inser i och me

Ja, och du kan uppgradera sedan.

TCM Cykel säljer
Corratec C-cross 105 för 9995 kr
Och med ultegra 12995 kr

Jag passar på att kapa tråden lite också.. Jag är i behov av en vardagscykel med barnsäte, som inte kommer användas för turer >5 km (det har jag andra cyklar för) Är det någon vits att satsa på bockstyre då?
Aero blir det ju ändå inte med barnsäte och de

Du verkar ha massor med ryggproblem så en cykel med långlimpa och aphängarstyre?

Själv så kör jag på en focus mares disc. Är nöjd med den nu i början av min enkla cykel-karriär, har ändrat lite med dreven (50/38) och det gjorde en del. Ang bromsarna så har jag wire skivbromsar och det fungerar bra, någorlunda enkelt att ställa in. Me

Jag har inte massor med ryggproblem David. Jag får det ifall jag kör mer än ett par mil på upprätt cykel.

Varför skulle det bli instabilt med bockstyre?

Smalare styre gör det väl svårare att hålla kontroll på framhjulet? Har man då ca 10 kg last på paketbärare ganska högt upp så kanske det svajar tillräckligt för att man ska behöva något bredare.

Jag vet inte... så jag frågar 😉

Jag har en kompis som kört mycket med barnsadel på sin pendlarcross. Med tanke på att han blåst förbi MTB-cyklister på NICK-spåret mer än en gång så tror jag inte att han tycker att det varit särskilt problematiskt...