Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningBra höst/vinterskor
You need to log in to create posts and topics.

Tips på bra löpskor som klarar hösten och vinterns slask på gatorna. Vill springa mer i skogen/terräng så ett par bra allround skor hade suttit fint.

De flesta märken har väl en GTX/Goretex-modell i sortimentet.

Jag har fortfarande mina gamla terrängpjuck Asics Gel Torana från typ 2006. Varma och goa...

Hm. Jag har sprungit året runt i mina Puma Eutopia, ingen Goretex där, men vattengenomflödet funkar bra. Lera, snö och slask inkluderat. Hittills har jag inte känt behovet av varmare/vattentäta skor. Vid vilka temperaturer behöver man det?

jag kör vanliga löparskor med ullsockar. det är ok så länge man inte springer i vatten. lite blött är alltså ok, men att trampa ner i 0 gradiga vattenpölar är inte ok. jag ska försöka komma på någon damasklösning för att slippa få in snö. om någon känner

Det finns neoprensockar, som frusna orienterare använder. Det är inte roligt att trampa genom isen och få skenbenet på iskanten... 🙁

Goretex från +7C och kallare

Plus 7? Ehum, och då hävdar ni att tjejer är frusna om fötterna?

+7 är fortfarande barfotaväder. (H)

BILD:http://www.idefixteko.se/upload/740-13.jpg

Goretex är till för att hålla torrt, inte för att värma. Vid högre yttertemperatur (än +7) tenderar man att istället fylla Goretexskorna med svett så då gör de ingen nytta.