Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningBra höst/vinterskor
You need to log in to create posts and topics.

Springer man i blöta skogar borde det väl vara en fördel att vattnet rinner ut igen, för att förhindra att det rinner in känns svårt, mina vattenpölar är ofta djupare än fotknölshöjd.

Iof kanske jag ska återkomma när jag har sprungit ett riktigt blött l

Vattentäta skor är bra om man vill hålla kvar vattnet i skorna så om det föreligger någon plurrningsrisk så är det ingen höjdare.
Jag föredrar trailskor utan vattentäta membran. Jag bor i Mölndal.

Jag fjällvandrade en vecka i såna här, minus första dagen då jag gick barfota 🙂
BILD:http://images.usoutdoorstore.com/usoutdoorstore/products/full/slmn_947359_shrwburro_09.jpg
Tillsammans med ett par tunna smartwoolsockor förblev man inte blöt speciellt

På TEC i våras sprang jag första 8 milen i vanliga löparskor. Jag var ständigt blöt och frusen om fötterna och hade bortdomnade tår. Det blev en enorm skillnad att byta till Goretexskor som jag sedan sprang torrskodd ytterligare 6 mil i. Efter det tvekar

Ullsockar skall inhandlas, men är inte gortexskor mera tåliga för slask, salt mm som det blir i stan på vintern. Tänkte mina skor som jag har nu, inköpta i juni skall räcka även nästa sommar.

Jag tror det blir svårt att hitta EN sko som passar höstasfalt, höstskog, vinterasfalt/is och vinterskog.

Höstasfalt/väg, är väl bara att köra på med de vanliga skorna? Byt till en lite varmare ullsocka om det känns för kallt. Jag skulle testa de vanlig

Rekomenderar dessa:
http://www.sealskinz.com/

Perfekta vid skånsk slaskvinter.

Om jag bara skulle få ha ett par löparskor så skulle det vara mina icebug (www.icebug.se). Jag har dem oftast på vintern och då på allt från asfalt till orientering, men även på sommaren när jag känner mig nere och lite osäker på skovalet så brukar de kom

Tack Hans! Detta var ju vad jag letade efter, skall gå och prova i veckan, tack för övriga svar också. Ullstrumpor blir också nästa investering.

Sprang ner till -18 i helt vanliga löparskor förra vintern. Vid den temperaturen är dock snön torr, det är värre kring nollstrecket egentligen.
Har även gore-texskor, men om du en gång fått vatten i dem (vilket är lätt hänt när man klafsar ner i en pöl) s