Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningBra hemträningsutrustning!
You need to log in to create posts and topics.

Vad har ni för tips och idéer om man inte kan ta sig till ett gym men inte vill träna med bara kroppen?

Skriv gärna om ni har den prylen/har provat, pris,vad ni tycker är bra med den eller vart man kan få tag på den..
Kan vara kul att få idéer till Julkl

Jag har två:
Balansbollen/pilatesbollen och
gummiband vilket jag ser som minst lika smart som ditt smartgym. Jag har dessutom behov av att fästa det i midjehöjd och det fixar inte ditt smartgym. Däremot så löser ju en fast installation av ditt smartgym p

Hopprep är utmärkt, det ger starka vader och axlar! Fast det är ganska svårt tycker jag! Tricket är att inte hoppa ett mellanhopp utan bara studsa från fot till fot... Kolla in hur boxarna gör!
Jag rekommenderar de som är kullagrade och med läderem!

Balansplatta är en bra grej. Kan man ha när man kollar på teve eller liknande. Jag har ingen själv just nu, men hade tidigare under en rehabilitering.

Hantlar går väl också bra hemma 🙂

och för de som inte har någon balansboll och som inte vill skaffa en heller så går soffan eller en stol lika bra. (t+)

Skulle vilja ha en balansboll, men det tar ju så stor plats. Men en soffa har jag ju! Nu kör jag med ett par puffar istället, som mest används som fotpall annars, funkar rätt ok.

Det är förvånansvärt skojigt att se hur mkt man kan hitta i sitt hem som går att använda i sitt tränande 🙂

Trainer. Funderar allvarligt på en för att kunna träna med racern även på vintern framför en film.

Balansplattan glömde jag ju! En sån har jag ju! Och det har jag ju jättemycket nytta av, fast den känns ju inte så rolig och är inte heller speciellt allsidig!

Jag skippade det där med gymkort för några år sen när jag tyckte att det inte var värt pengarna och att man ofta fick stå och vänta på det man ville köra.

Så nu har jag:
Löpband
Trainer
Fjollboll
Gummiband
Skivstång
Hantlar
Balansplatta

Det var länge se