Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningBra kost för löpare
You need to log in to create posts and topics.

vill förbättras som löpare. Träningen kan jag sköta utan dess like, dock är det svårare med kosten. Vad rekommenderas att man äter som löpare? Vilken kost är bäst för att utvecklas som löpare?
Tacksam för svar! 🙂

(Olika sorters) bönor och fläsk är den bästa kosten! Sen kan man komplettera med grönsaker och fisk då och då...

Dvs inga konstigheter. Drick gärna mjölk till!

Om du springer mycket är det viktigt att äta mycket! Gärna en del fett, samt kolhydrater. Se till att äta varierat. Jag äter mycket kolhydrater, bröd och sådant, som är "omodernt", men det funkar för mig.

Så sant så. Jag siktar även på att bli av med underhudsfettet, och försöker gå tillväga hur detta ska lösas. Vilken kost rekommenderas där? Det sägs ju att man ska förbränna mer kalorirer än de man äter, men för oss som vill bygga muskler, så kanske inte

Ät varierat så du får i dig alla vitaminer, mineraler och antioxidanter som du behöver samt kolhydrater, protein och fett! Mycket grönsaker, frukt och bär, fullkornsbröd, pasta, ris, potatis, kött, fisk och fågel, bönor och baljväxter, ägg, mjölkprodukter

Du gör nog bäst i att ta en sak i taget. Ska du bygga muskler måste du ligga på kaloriöverskott och träna en hel del styrka. Eftersom du skulle träna löpning också så käka ännu mer.

Allt är okej att äta men inte alltid. Om du vill förbättra dig fysiskt,

Glass består väl av mjölk, ägg, vispgrädde o socker?

Jag vill mest bara utvecklas. Har idrottat i hela mitt liv, mestadels löpning, skidor och orientering, så är van vid uthållighetssporter. Har en tanke på bli riktigt bra inom löpning och skidor - så äter en del pasta och kött. Det borde väl vara något som

När man kollat vad som är en bra kosthållning så tycker jag mig se att det som rekommenderas för diabetiker är det som håller i längden. Alltså tallriksmodellen, men flera tidpunkter för matintag under dygnet.

Frukost, mellis, lunch, mellis, middag, mell

Glass e mumma efter träningen (V)