Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Vad har du för mobil till endomondo, Johan? Kan ju vara lite intressant så man ser vilka appar som passar vilka mobiler 🙂

@RC, Jag har en SE X10 mini pro.

endomondo finns också till iPhone btw ...

såg att de använde endomondo på GBGvarvet. Verkar kul att kunna följa någon live 🙂

"Vad har du för mobil till endomondo, Johan? Kan ju vara lite intressant så man ser vilka appar som passar vilka mobiler Smiley"

Vad är det som skiljer? Jag trodde alla androidtelefoner hade samma förutsättningar för appar, iaf så länge de har samma OS.

Olika telefoner har olika uppdateringsfrekvens på GPS signalerna, så jag antar att olika appar kan diffa lite hur den mäter distanser. Sedan har olika telefoner olika skärmupplösning vilket gör att t.ex. jag som har en liten skärm inte kan installera Runk

Johan: Hur säker är du på det där med uppdateringsfrekvens?

Jag, som inte vet nästan nånting om detta föreställer mig följande:

I telefonen finns ett gps-chip som SIRF Corp har tillverkat och som är lika i alla telefoner som är lika gamla. Detta styr si

@ Christer

Säkert inget fel i den beskrivningen, det är så jag har fått det förklarat för mig också.

Kan dock tänka mig att som med dom typer av datorkomponenter jag jobbar med att det finns A- B- och C kvalitet av chipet. Men har ingen aning egentligen

Varför skrev du då: "Olika telefoner har olika uppdateringsfrekvens på GPS signalerna" - jag förstår inte varifrån du fått det?

Även om det är samma hårdvara är det väl iofs inget som säger att den nödvändigtvis körs med samma parametrar. Moderna chip av den här typen är ju tämligen konfigurerbara.