Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningbra mat för en löpare?
You need to log in to create posts and topics.

12

Jag undrar om det är någon som har tips på ett bra kostprogram om man vill träna mycket löpning och bli bättre på att springa, men samtidigt tappa några kilon i vikt?
MItt stora dilemma är att om jag äter för lite orkar jag inte träna och äter jag för myc

Helt vanlig husmanskost med lite mer kollhydrater innan passen och lite mer protein efter passen.

Glöm inte att träna!!

Kolhydrater före passet? Nja, jag skulle hellre byta ordning på din rekommendation: lite mer proteiner före passet, och lite mer kolhydrater efter passet. Snabbare återhämtning och snabbare energiutnyttjande att lägga fler av kolhydraterna efter träningsp

Det är fritt att göra som man vill om man ska tappa vikt och samtidigt inte gå sönder.

Så grinig är inte kroppen, den bråkar inte om exakta andelar protein, kolhydrat och fett. Före och efter träning.

En rejäl laddning pasta lagom före passet och blodpudding efteråt *mums* 🙂

Men ska man tro på Mr.Colting har ni alla gått på Axa/Kungsörnen-indoktrineringen ... 🙂 läs mera på http://www.colting.se/index.html eller tjuvbläddra hans bok i bokhandeln. I korthet så tycker han att vi ska äta mera som stenåldersmänniskan och skippa

I vila är andelen fettförbränning störst.

bra där Richard!

å andra sidan är kanske inte den totala energiåtgången så stor i ivila 😉

12