Quote from Fredrik Närenfors on 13 July 2008, 11:42Lyssna på David nu Frida. Enligt svenska olympiska kommittens kostråd är det exakt så man ska äta.
Proteinrik kost så tätt inpå efter ett pass som möjligt, plus snabba kolhydrater. Kolhydratrik kost före för att fylla på glykogenförrådet.
Lyssna på David nu Frida. Enligt svenska olympiska kommittens kostråd är det exakt så man ska äta.
Proteinrik kost så tätt inpå efter ett pass som möjligt, plus snabba kolhydrater. Kolhydratrik kost före för att fylla på glykogenförrådet.
Quote from Funbeat user on 13 July 2008, 12:44"plus snabba kolhydrater" det var bara det där förtydligandet jag ville åt. tack tack
"plus snabba kolhydrater" det var bara det där förtydligandet jag ville åt. tack tack
Quote from Fredrik Närenfors on 13 July 2008, 13:33De snabba kolhydraterna efter träning är viktiga men inte så viktiga som alla tycks tro. Det handlar om att fylla på glykogenförrådet i musklerna igen och det är egentligen inte så bråttom för de flesta. Om de inte ska köra ett hårt pass igen inom det när
De snabba kolhydraterna efter träning är viktiga men inte så viktiga som alla tycks tro. Det handlar om att fylla på glykogenförrådet i musklerna igen och det är egentligen inte så bråttom för de flesta. Om de inte ska köra ett hårt pass igen inom det när
Quote from Funbeat user on 13 July 2008, 21:39Min erfarenhet är att man tappar något halvkilo då och då när man ökar träningsmängden. Så med ett långsiktigt seriöst löpprogram så kommer nog viktnedgången på köpet. En snabb viktnedgång kanske kortsiktigt ger bättre tider, men om man inte är överviktig
Min erfarenhet är att man tappar något halvkilo då och då när man ökar träningsmängden. Så med ett långsiktigt seriöst löpprogram så kommer nog viktnedgången på köpet. En snabb viktnedgång kanske kortsiktigt ger bättre tider, men om man inte är överviktig
Quote from Funbeat user on 14 July 2008, 00:34Du skriver att du siktar på Lindingö och Vasaloppet. Tja, då kan du dra igång skidträningen redan nu. Enligt min erfarenhet är skidåking 1000000 ggr effektivare träningsform än löpning om man vill tappa några kilo.
Saknas snö så kör man med hjul bara.
Des
Du skriver att du siktar på Lindingö och Vasaloppet. Tja, då kan du dra igång skidträningen redan nu. Enligt min erfarenhet är skidåking 1000000 ggr effektivare träningsform än löpning om man vill tappa några kilo.
Saknas snö så kör man med hjul bara.
Des
Quote from Funbeat user on 14 July 2008, 19:14För mig är det tvärs om,
jag har lyckats tappa 3-4kg på några månader genom att innan frukost sticka ut och springa ett riktigt lungt löppass (i Maffetone stil), efter passet så äter jag samma frukost som jag äter dom dagarna som jag inte springer...i öv
För mig är det tvärs om,
jag har lyckats tappa 3-4kg på några månader genom att innan frukost sticka ut och springa ett riktigt lungt löppass (i Maffetone stil), efter passet så äter jag samma frukost som jag äter dom dagarna som jag inte springer...i öv
Quote from Funbeat user on 14 July 2008, 20:43Oscar- Hur långt el. länge springer du före frukost?? /Åsa
Oscar- Hur långt el. länge springer du före frukost?? /Åsa
Quote from Funbeat user on 14 July 2008, 21:43ca 10km på runt 60-70min (ligger alltid under 155 i puls)
ca 10km på runt 60-70min (ligger alltid under 155 i puls)
Quote from Funbeat user on 14 July 2008, 22:01haha... det är nog en rubrik man aldrig får se på expressens löpsedel: Gå ner 3-4kg på några månader utan att ändra dina matvanor - Spring en mil före frukost.
haha... det är nog en rubrik man aldrig får se på expressens löpsedel: Gå ner 3-4kg på några månader utan att ändra dina matvanor - Spring en mil före frukost.