Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Min førsta merinoullstrøja, från Aclima, gick sønder (8-10 hål) i førsta tvätten men jag orkade aldrig reklamera den. Den fungerade ändå. Jag hoppas jag har bättre lycka den här gången, med mina svindyra ulltrøjor från Moods of Norway. Men med den prislap

Använder Aclimas Woolnet, tror det blir 3dje eller 4de vintern nu. Svin dyra, men värt varenda korvöre. Det går inte att använda annat då temperaturen börja krypa nedåt. För mig fungerar det från +2 till - 20. Självklart i olika lager beroende på tempera

MEN BILTEMAS DÅ???

HAR INGEN BILTEMAS MERINO UNDERSTÄLL ???

(H)

Men .Trampvagn, kan inte du köpa och berätta för oss andra 😉

Å sluta skrika!

Hur var det nu - var det nån som visste om man kunde lita på tillverkarnas löften om att merinoullen är mulesingfri? Jag är riktigt sugen på Bagheeras ställ...

Jag har bara bra erfarenheter av Icebreaker till skillnad från flera här. Dyra, men har för mig hållt i många år. Har använt två "set" parallellt under nu 6 år, och båda är hela (förutom det ena som börjar få hål på axlarna av ryggsäcksremsslitage) och ha

"Hur var det nu - var det nån som visste om man kunde lita på tillverkarnas löften om att merinoullen är mulesingfri?"

Vad jag förstått så är det framför allt i Australien som man fortfarande använder mulesing. Jag brukar försöka försäkra mig om att ulle

Om ens ullplagg får en massa hål och börjar likna en nätbrynja skulle jag undersöka om det inte ligger en massa otrevliga pälsängrar i garderoben och lådan ty det låter som ett skadedjursproblem mkt mer än en dålig produkt. http://www.ne.se/p%C3%A4ls%C3%A

I så fall är mina pälsängrar väldiga finsmakare och äter endast Icebreaker och inte Lundhag eller mina vardagsylletröjor inköpta på diverse ställen.