Quote from Guest on 19 April 2010, 18:31Jag var ute och körde ett långpass igår när det högg till i vänster vadmuskel. Trodde först det var kramp, men det gick ok att springa bort smärtan. Jag fortsatte att springa ca. 1,5 timme, vilket med facit i hand kanske inte var särskilt smart gjort...
Jag var ute och körde ett långpass igår när det högg till i vänster vadmuskel. Trodde först det var kramp, men det gick ok att springa bort smärtan. Jag fortsatte att springa ca. 1,5 timme, vilket med facit i hand kanske inte var särskilt smart gjort...
Quote from Funbeat user on 19 April 2010, 18:41Gå till en naprapat istället och få hjälp.
Gå till en naprapat istället och få hjälp.
Quote from Funbeat user on 19 April 2010, 19:35Inledningsvis så mycket rörelse/genomblödning som möjligt utan att det gör ont. Gärna varmt klädd runt vaden så den håller sig mjuk. Massage är bra. Är det illa kan aktiviteten i början innebära tåhävlingar sittandes med benet ut i luften, dvs spänn & str
Inledningsvis så mycket rörelse/genomblödning som möjligt utan att det gör ont. Gärna varmt klädd runt vaden så den håller sig mjuk. Massage är bra. Är det illa kan aktiviteten i början innebära tåhävlingar sittandes med benet ut i luften, dvs spänn & str
Quote from Funbeat user on 20 April 2010, 07:57Tack för svaret Markus. Jag kan redan idag gå rätt obesvärat. Är fortfarande blå/röd på vaden, men det gör inte lika ont längre utan känns mer som en ordentlig träningsvärk och stelhet.
Tänkte börja med tåhävningar och stretch under dagen och en kortare
Tack för svaret Markus. Jag kan redan idag gå rätt obesvärat. Är fortfarande blå/röd på vaden, men det gör inte lika ont längre utan känns mer som en ordentlig träningsvärk och stelhet.
Tänkte börja med tåhävningar och stretch under dagen och en kortare
Quote from Funbeat user on 20 April 2010, 09:29Hej
Jag har haft lite liknande besvär men inte lika allvarliga (blå/röd på vaden låter i alla fall rätt allvarligt i alla fall)
Men jag kan bara hålla med David. Gå till en naprapat omgående. Vad har du att förlora på att få ordentligt hjälp istället fö
Hej
Jag har haft lite liknande besvär men inte lika allvarliga (blå/röd på vaden låter i alla fall rätt allvarligt i alla fall)
Men jag kan bara hålla med David. Gå till en naprapat omgående. Vad har du att förlora på att få ordentligt hjälp istället fö
Quote from Funbeat user on 20 April 2010, 13:28Ett naprapatbesök senare...
Ingen löpning på 1,5-2 veckor, däremot är det bra med promenader redan nu för att hålla igång cirkulationen. Cykling fungerar, så det kan nog bli en del spinning den närmaste tiden för att underhålla konditionen. Ingen eller m
Ett naprapatbesök senare...
Ingen löpning på 1,5-2 veckor, däremot är det bra med promenader redan nu för att hålla igång cirkulationen. Cykling fungerar, så det kan nog bli en del spinning den närmaste tiden för att underhålla konditionen. Ingen eller m
Quote from Funbeat user on 20 April 2010, 14:59Skönt, ungefär samma diagnos som mig. Håll med om det det var värt 500 spänn att få den diagnosen av någon som (förhoppningsvis) kan vad han/hon pratar om. Lycka till på SM.
/anders
Skönt, ungefär samma diagnos som mig. Håll med om det det var värt 500 spänn att få den diagnosen av någon som (förhoppningsvis) kan vad han/hon pratar om. Lycka till på SM.
/anders
Quote from Funbeat user on 20 April 2010, 16:06Japp, absolut skönt att veta och slippa gissa sig fram till när skadan ska vara läkt. Även om jag inte kunde få några definitiva svar när jag kunde börja löpträna var det ändå skönt att få klarhet i hur jag ska gå till väga med träningen, hur jag ska känn
Japp, absolut skönt att veta och slippa gissa sig fram till när skadan ska vara läkt. Även om jag inte kunde få några definitiva svar när jag kunde börja löpträna var det ändå skönt att få klarhet i hur jag ska gå till väga med träningen, hur jag ska känn
Quote from Funbeat user on 28 April 2010, 12:51Har du testa kompressionsstrumpa? Mina vader brukar grina då och då efter hårdabackpass och annat. Testade munkastigen trail 44 km i helgen med dessa höga strumpor, och vaderna var i fint skick fortfarande efter loppet.
Kan rekommenderas ifall du har hal
Har du testa kompressionsstrumpa? Mina vader brukar grina då och då efter hårdabackpass och annat. Testade munkastigen trail 44 km i helgen med dessa höga strumpor, och vaderna var i fint skick fortfarande efter loppet.
Kan rekommenderas ifall du har hal
Quote from Funbeat user on 1 May 2010, 12:40Har inte testat kompressionsstrumpa, har faktiskt inte ens tänkt i de banorna. Men tack för tipset, kommer att absolut att kolla upp dem närmare. Kan kanske vara bra att använda nu när jag kan börja löpträna igen efter skadan.
Var ute på mitt första jogg
Har inte testat kompressionsstrumpa, har faktiskt inte ens tänkt i de banorna. Men tack för tipset, kommer att absolut att kolla upp dem närmare. Kan kanske vara bra att använda nu när jag kan börja löpträna igen efter skadan.
Var ute på mitt första jogg