Quote from Funbeat user on 19 June 2011, 11:54Skulle inte kalla det nettotid i orientering, utan alla har en egen starttid. Kommer man sent till start, så har klockan börjat ticka.
I öppna klasser är det nettotid, eftersom man kan starta när man vill inom 2 timmmar.
Skulle inte kalla det nettotid i orientering, utan alla har en egen starttid. Kommer man sent till start, så har klockan börjat ticka.
I öppna klasser är det nettotid, eftersom man kan starta när man vill inom 2 timmmar.
Quote from Funbeat user on 19 June 2011, 14:22Sorry, Det jag menar är att i praktiken är det nettotid eftersom man inte står och trängs med någon i startfållan. Vill minnas att i ngn annan diskussion var någon inne på att de som startar tio minuter efter de första egentligen skulle räkna med den tid
Sorry, Det jag menar är att i praktiken är det nettotid eftersom man inte står och trängs med någon i startfållan. Vill minnas att i ngn annan diskussion var någon inne på att de som startar tio minuter efter de första egentligen skulle räkna med den tid
Quote from Funbeat user on 19 June 2011, 14:57I stafetter eller gemensam start så har man ingen nettotid. Så där gäller startskottet.
I stafetter eller gemensam start så har man ingen nettotid. Så där gäller startskottet.
Quote from Funbeat user on 19 June 2011, 16:40Intressant. Det har inte slagit mig att det skulle premieras att tränga sig fram till starten utan att just fixa uppsatt sträcka så fort som möjligt.
Intressant. Det har inte slagit mig att det skulle premieras att tränga sig fram till starten utan att just fixa uppsatt sträcka så fort som möjligt.
Quote from Funbeat user on 19 June 2011, 16:44Har man chans att vinna så är det lämpligt att vara långt framme.
Har man chans att vinna så är det lämpligt att vara långt framme.
Quote from Funbeat user on 19 June 2011, 17:11Men t ex i en del varianter av motorsport är positionerna i starten bestämda på förhand efter seedningen, så det finns många sätt att arrangera tävlingar på. I en del fartsporter tävlar man i heat två och två, men bästa tid vinner medan andra har finalhea
Men t ex i en del varianter av motorsport är positionerna i starten bestämda på förhand efter seedningen, så det finns många sätt att arrangera tävlingar på. I en del fartsporter tävlar man i heat två och två, men bästa tid vinner medan andra har finalhea
Quote from Funbeat user on 19 June 2011, 17:13Det är även bestämt på banloppen och troligtvis på de flesta andra tävlingslopp inom löpning.
Det är även bestämt på banloppen och troligtvis på de flesta andra tävlingslopp inom löpning.
Quote from Funbeat user on 19 June 2011, 17:16Ja förmodligen, jag står bara så sällan så till att jag kan kolla det. Antingen är jag inte där eller så är jag någonstans låååångt bak eller i kön till toaletten eller väskinlämingen .
Ja förmodligen, jag står bara så sällan så till att jag kan kolla det. Antingen är jag inte där eller så är jag någonstans låååångt bak eller i kön till toaletten eller väskinlämingen .
Quote from Funbeat user on 19 June 2011, 17:22Ni får kräva masterstart första biten så ni kan t er fram.
Ni får kräva masterstart första biten så ni kan t er fram.
Quote from Funbeat user on 19 June 2011, 17:23Masterstart till toaletten eller publikplats?
Masterstart till toaletten eller publikplats?