Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningBrutto vs. nettotid
You need to log in to create posts and topics.

Skulle inte kalla det nettotid i orientering, utan alla har en egen starttid. Kommer man sent till start, så har klockan börjat ticka.

I öppna klasser är det nettotid, eftersom man kan starta när man vill inom 2 timmmar.

Sorry, Det jag menar är att i praktiken är det nettotid eftersom man inte står och trängs med någon i startfållan. Vill minnas att i ngn annan diskussion var någon inne på att de som startar tio minuter efter de första egentligen skulle räkna med den tid

I stafetter eller gemensam start så har man ingen nettotid. Så där gäller startskottet.

Intressant. Det har inte slagit mig att det skulle premieras att tränga sig fram till starten utan att just fixa uppsatt sträcka så fort som möjligt.

Har man chans att vinna så är det lämpligt att vara långt framme.

Men t ex i en del varianter av motorsport är positionerna i starten bestämda på förhand efter seedningen, så det finns många sätt att arrangera tävlingar på. I en del fartsporter tävlar man i heat två och två, men bästa tid vinner medan andra har finalhea

Det är även bestämt på banloppen och troligtvis på de flesta andra tävlingslopp inom löpning.

Ja förmodligen, jag står bara så sällan så till att jag kan kolla det. Antingen är jag inte där eller så är jag någonstans låååångt bak eller i kön till toaletten eller väskinlämingen .

Ni får kräva masterstart första biten så ni kan t er fram.

Masterstart till toaletten eller publikplats?