Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Detdär med Garmin har jag också märkt: om jag kopplat utrustningen direkt så "trillar den bort". Man måste först spara och sedan gå in och redigera och koppla utrustning - då finns den kvar.
Det blir några fler klick, men större problem finns ju...

Tror det funkar med garmin också om man importerar garminpasset först och sen lägger till utrustningen. Utan att alltså spara passet emellan. Men nu blev jag också lite osäker. Men som sagt reggar man utrustning först så försvinner den när man importerar

Det finns fler effekter som visar på ett samband mellan garminimporten och att koppla utrustning. Om man importerar garminpasset, ändrar sträckan och därefter lägger till utrustning återställs sträckan och måste justeras igen. Det är det som står på sidan

Petra; det du skriver stämmer inte - jag importerar alltid först och kopplar sedan men det faller bort om jag inte sparat importen som ett pass först.

Jag kan bekräfta.

Efter att ha importerat ett pass från min GF305 "fastnar" inte kopplingen när jag sparar. Jag kan dock gå tillbaka, redigera och få allt på plats.

Olle?

Jag har dock precis gjort så. Importerat och sen lagt till mina löparskor och de fastnade.
Konstigt.

Kommentarer faller också bort från det "nya" passet.
Jag har mailat Olle om det här i början på september

ja Peter, om man slår samman det inlästa passet med ett planerat eller redan reggat pass så försvinner kommentarerna från gamla passet

Nu äntligen har jag kunnat lösa detta problem. Det uppstod alltså om man först importerar ett garmin-pass, går in på passet för att behandla det och då väljer att slå samman det med ett tidigare planerat pass. Om man här lägger till utrustning så har utru

Jepp - nu funkar det!
Tack Olle (t+)