Quote from Guest on 14 April 2011, 23:25Visst är det väl så att man inte kan, eller inte bör, köra med trainerdäcket på landsväg?
Jag antar att man måste byta och sökte runt lite på nätet. Såg denna film
http://bicycletutor.com/fix-flat-tire/
Jo, jag vet, det är en film om hur man repar ett hå
Visst är det väl så att man inte kan, eller inte bör, köra med trainerdäcket på landsväg?
Jag antar att man måste byta och sökte runt lite på nätet. Såg denna film
http://bicycletutor.com/fix-flat-tire/
Jo, jag vet, det är en film om hur man repar ett hå
Quote from Funbeat user on 14 April 2011, 23:35Cykelbutik, de kostar väl några tior eller så.
Cykelbutik, de kostar väl några tior eller så.
Quote from Funbeat user on 15 April 2011, 06:12Jag har lite krångligt att ta mig till cykelbutiker, så jag köpte mina på Cyclecomponents.se. De jag köpte heter 'Pro däckjärn' och kostade 19 kr för tre om jag minns rätt. De funkar jättebra, bra med en bred sort tycker jag. Smala däckjärn är så pillig
Jag har lite krångligt att ta mig till cykelbutiker, så jag köpte mina på Cyclecomponents.se. De jag köpte heter 'Pro däckjärn' och kostade 19 kr för tre om jag minns rätt. De funkar jättebra, bra med en bred sort tycker jag. Smala däckjärn är så pillig
Quote from Funbeat user on 15 April 2011, 07:32Lika bra att du övar några gånger att ta däck av och på tror jag. Du FÅR någon gång punktering ute på vägen, det är helt säkert.
Lika bra att du övar några gånger att ta däck av och på tror jag. Du FÅR någon gång punktering ute på vägen, det är helt säkert.
Quote from Funbeat user on 15 April 2011, 08:14Vad gör man om man får punka i en Ironman? Skulle ju vara lite synd att bryta för en sån sak, eller? Har man grejer med sig på cykeln, alltså nytt däck, verktyg och pump? Eller får man kanske hjälp från funktionärer?
Vad gör man om man får punka i en Ironman? Skulle ju vara lite synd att bryta för en sån sak, eller? Har man grejer med sig på cykeln, alltså nytt däck, verktyg och pump? Eller får man kanske hjälp från funktionärer?
Quote from Funbeat user on 15 April 2011, 08:18Man måste själv fixa punkan, man får inte ens ta hjälp av nån (om de inte ändrat reglerna). I en pytteliten sadelväska har du däckjärn och slang, och så en minipump på ramen. Jag har så. Har testat att byta slang med den utrustningen och det var förvånans
Man måste själv fixa punkan, man får inte ens ta hjälp av nån (om de inte ändrat reglerna). I en pytteliten sadelväska har du däckjärn och slang, och så en minipump på ramen. Jag har så. Har testat att byta slang med den utrustningen och det var förvånans
Quote from Funbeat user on 15 April 2011, 08:25Så länge som du ligger på den nivån att du har följebil med dig så får du nog klara punkor och mindre cykelproblem själv. Sadelväska med däckjärn (även om dom är av plast), extra slang, pump (eller kolsyrepatron) och multiverktyg bör du ha med dig på alla
Så länge som du ligger på den nivån att du har följebil med dig så får du nog klara punkor och mindre cykelproblem själv. Sadelväska med däckjärn (även om dom är av plast), extra slang, pump (eller kolsyrepatron) och multiverktyg bör du ha med dig på alla
Quote from Funbeat user on 15 April 2011, 11:30Det är väsentligt att som flindra har gjort, faktiskt testa att byta slang, eller åtminstone simulera det, med den utrustning man faktiskt har med sig när man kör loppet, dvs framförallt de avtagare och pump man har med sig.
Det är väsentligt att som flindra har gjort, faktiskt testa att byta slang, eller åtminstone simulera det, med den utrustning man faktiskt har med sig när man kör loppet, dvs framförallt de avtagare och pump man har med sig.
Quote from Funbeat user on 15 April 2011, 13:06Men nog är det väl ändå lite underligt? Eller kanske inte, när jag tänker efter. Nu har man gått och köpt en fin, lätt och dyr cykel, och så ska man utrusta den men tunga verktyg, pump och slang. Shit, det fanns inte i min plan, herregud vilken nybörjare
Men nog är det väl ändå lite underligt? Eller kanske inte, när jag tänker efter. Nu har man gått och köpt en fin, lätt och dyr cykel, och så ska man utrusta den men tunga verktyg, pump och slang. Shit, det fanns inte i min plan, herregud vilken nybörjare
Quote from Funbeat user on 15 April 2011, 13:23Eftersom jag nyss har köpt så finns mina grejer att länka till.
Sadelväska:
http://www.cyclecomponents.com/1/sv/artiklar/mountainbike/tillbehor-136/sadelvaskor/pedros-micro-blow-sadelvaska-svart.htmlSlang:
http://www.cyclecomponents.com/2/sv/artiklar/
Eftersom jag nyss har köpt så finns mina grejer att länka till.