Quote from Guest on 23 September 2008, 20:22Har precis köpt en Columbus F100 med tio-delad kasett och oj vad tungt det var.
Nu funderar jag på om det går att byta kasetten till en junior kasett tills muskler och kondition blivit starkare.På Shimanos hemsida står att Ultegran är kompatibel med bå
Har precis köpt en Columbus F100 med tio-delad kasett och oj vad tungt det var.
Nu funderar jag på om det går att byta kasetten till en junior kasett tills muskler och kondition blivit starkare.
På Shimanos hemsida står att Ultegran är kompatibel med bå
Quote from Funbeat user on 23 September 2008, 20:32ShimaNO har inget intresse av juniorcyklister så de tillverkar inte kassetter till deras tiodelade body med start tretton.
Du får köpa en 12-27 eller 12-25 och köra med.
ShimaNO har inget intresse av juniorcyklister så de tillverkar inte kassetter till deras tiodelade body med start tretton.
Du får köpa en 12-27 eller 12-25 och köra med.
Quote from ellen olsson on 23 September 2008, 20:35...eller välja ett annat märke på kassetten, t.ex. Sram.
...eller välja ett annat märke på kassetten, t.ex. Sram.
Quote from Funbeat user on 23 September 2008, 20:40Är Sram kasetten kompatibel med Shimano Ultegra navet?
Är Sram kasetten kompatibel med Shimano Ultegra navet?
Quote from ellen olsson on 23 September 2008, 20:46De flesta 10-delade kassetter på marknaden passar på en Shimanobody.
De flesta 10-delade kassetter på marknaden passar på en Shimanobody.
Quote from ellen olsson on 23 September 2008, 20:51Hmmm... Jag noterade just att Sram inte har "rena" juniorkassetter för LVG, men du har fortfarande gott om alternativ.
Hmmm... Jag noterade just att Sram inte har "rena" juniorkassetter för LVG, men du har fortfarande gott om alternativ.
Quote from Funbeat user on 23 September 2008, 21:09Vad är en kasett?
Vad är en kasett?
Quote from Funbeat user on 23 September 2008, 21:13Saken man stoppar i bandspelaren?
http://bicycletutor.com/replace-cassette-cluster/
Saken man stoppar i bandspelaren?
Quote from Funbeat user on 24 September 2008, 08:09tänk på att du behöver en ny kedja om du byter till 9-delat. det kan ställa till med problem för reglagen också. mitt tips är att strunta i att köpa ny kasset och istället bara köra på lilla klingan där fram. benstyrkan och kondisen går snabbt att träna u
tänk på att du behöver en ny kedja om du byter till 9-delat. det kan ställa till med problem för reglagen också. mitt tips är att strunta i att köpa ny kasset och istället bara köra på lilla klingan där fram. benstyrkan och kondisen går snabbt att träna u
Quote from Funbeat user on 24 September 2008, 08:14Niodelat?
Vi pratar om tiodelade drivlinor.
Niodelat?
Vi pratar om tiodelade drivlinor.