Quote from Funbeat user on 26 September 2008, 00:08Hej Gunnar.
Har du bytt till ett CT på din MTB? Jag trode det var trippel och varför ska man då byta. För att få bättre (mindre) Q-faktor eller?
Vänligen
P.
Hej Gunnar.
Har du bytt till ett CT på din MTB? Jag trode det var trippel och varför ska man då byta. För att få bättre (mindre) Q-faktor eller?
Vänligen
P.
Quote from Funbeat user on 26 September 2008, 07:14För att få annan utväxling brukar vara vanligaste skälet till byte av vevparti.
För att få annan utväxling brukar vara vanligaste skälet till byte av vevparti.
Quote from Funbeat user on 26 September 2008, 07:32Hej David.
Ja självklar är det så. Men det jag då undrar över. Och detta om Gunnar hade ett trippel med låt säga 44, 32, 22. så ser jag ingen större vits till att byta till ett CT.
Förutom Q och att det blir lättare. Kanske man nu skulle vilja ha färre u
Hej David.
Ja självklar är det så. Men det jag då undrar över. Och detta om Gunnar hade ett trippel med låt säga 44, 32, 22. så ser jag ingen större vits till att byta till ett CT.
Förutom Q och att det blir lättare. Kanske man nu skulle vilja ha färre u
Quote from Funbeat user on 26 September 2008, 07:3950 istället för 44 är onekligen en förbättring vid skyltspurterna.
Använder man inte 22 så har den ingen funktion.
Så värst mycket kortare axel blir det inte eftersom kedjestagens utformning på en MTB är breeeed.
50 istället för 44 är onekligen en förbättring vid skyltspurterna.
Använder man inte 22 så har den ingen funktion.
Så värst mycket kortare axel blir det inte eftersom kedjestagens utformning på en MTB är breeeed.
Quote from Funbeat user on 26 September 2008, 08:28Hej David.
Ja självklart är det så. Jag var nog lite insnöad på att trådskaparen tyckte att det var för tungt, men det kanske inte Gunnar tycker. Och därför såg jag ingen vits med att byta. Men det finns det uppenbart, om man har lite kräm i bena. För då
Hej David.
Ja självklart är det så. Jag var nog lite insnöad på att trådskaparen tyckte att det var för tungt, men det kanske inte Gunnar tycker. Och därför såg jag ingen vits med att byta. Men det finns det uppenbart, om man har lite kräm i bena. För då
Quote from Funbeat user on 27 September 2008, 00:06Bytet berodde på att jag beställde nya prylar på nätet, och artikelnummer och antal tänder stämde inte på websidan, så jag fick mindre klingor än jag hade innan. Jag monterade dem ändå, och efter injustering är jag riktigt nöjd med resultatet. De gamla va
Bytet berodde på att jag beställde nya prylar på nätet, och artikelnummer och antal tänder stämde inte på websidan, så jag fick mindre klingor än jag hade innan. Jag monterade dem ändå, och efter injustering är jag riktigt nöjd med resultatet. De gamla va
Quote from Funbeat user on 7 October 2008, 20:34"Hej.
Nej det är inte alls svårt. Du behöver en Vevarmsavdragare och en sådan kan man köpa på sportex för 59:-, det behöver inte vara en värsting för 2-300:-
Och det är gjort på 15 minute, en kvart. Under förutsättning att det nya vevpartiet passar på ve
"Hej.
Nej det är inte alls svårt. Du behöver en Vevarmsavdragare och en sådan kan man köpa på sportex för 59:-, det behöver inte vara en värsting för 2-300:-
Och det är gjort på 15 minute, en kvart. Under förutsättning att det nya vevpartiet passar på ve