Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningByta ut Asics 2140 mot... vilket …
You need to log in to create posts and topics.

Går i skoköpstankar. Tänker beställa dem från internet pga min plånboks ringa storlek. På grund av detta behöver jag lite hjälp. Vill ha en lite lättare sko, men jag bor i Karlstad och här är utbudet ganska begränsat. Har inte tillgång till t ex Löplabbet

Asics DS trainers?

Samma märke så du slipper fundera över storlek och lättare än 2140. Jag har bara testat dem på löpband, då var de sköna (jag springer också i 2140 för tillfället).

Jag har DS Trainers och GT2140. Jag var tvungen att gå upp i storlek jämfört med mina 2140 så beställa samma storlek skulle jag inte göra.

Jag har samma storlek i DS Trainer 14 och GT-2140.

Jag bytte mina 2130 mot Mizuno Wave Inspire 5 förra säsongen och är grymt nöjd. Lite lättare, men inte riktigt så lätta som t.ex. Asics DS Trainer. I år har jag Inspire 6 som jag upplever som samma sko fast i nya färger. Kommer inte ihåg hur det var med s

Tänkte också rekommendera DS Trainer, bland de bästa skor jag haft.
Jag har samma storlek i dem, mina DS Racer, mina Gel Torano och mina gamla 1120, så för herrar storlek 43 verkar Asics vara konsekventa 🙂

Jag har 0,5 storlek större i DS trainers jämfört med Kayano och tidigare GT-2120, men samma storlek i tri noosa (samma läst som DS trainers tror jag). Nu använder jag dock bara DS trainers och tri noosa. Jag kan inte ha några andra skor än Asics pga mina

...och ska du springa 6-timmars kan det vara bra med ytterligare nån hel eller halvstorlek större så inte skorna blir för trånga när fötterna expanderarar.

Vad skojigt att ni är så eniga! Vet inte varför jag inte tänkte på att Asics kanske har en lättare sko! 😀

Ser att det finns Gel DS Trainer, bara DS Trainer och DS Racer... Vad är skillnaden?

EDIT: Oj hoppsan, nu var jag långsam.

Tack för tipsen hör

"Saucony känns som att stoppa ner fötterna i en hink. "

Där håller jag inte med! Jag hade stora problem med blåsor på fötterna när jag sprang i Asics men sen jag bytte till Saucony är de ett minne blott.