Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelCamelback
You need to log in to create posts and topics.

Jag har en Camelback av märket Nathan som jag varit halft missnöjd med sen jag köpte den förra vintern.

Det sämsta med den är att man får ta i när man skall dricka, så i princip är det omöjligt att göra "on the fly" i.a.f om man är ute och springer.

Des

Camelbak är ett varumärke. Har du köpt annat märke, typ Nathan, är det inte en Camelbak.

Som att säga "jag har en Saab av märket Volvo".

Till ditt problem. Det är inte en Camelbak. Köp en riktig Camelbak å slipp läckage och andra problem.

Men! Jag skul

Per defintion har du rätt, en verkligen ser annorlunda ut. "Camelback" har blivit ett begrepp för alla vätskeryggsäckar.

EDIT: la till text då jag råkade trycka på enter innan jag var färdig.

Kanske "folk" säger så. Men "folk" säger så mycket. En Saab är inte en Volvo.

Olle, jag är helt säker på att detta ämne varit uppe förut till diskussion, ja inte namnet men företeelsen. Sök i det något mörkare fältet över registrera träning så får du upp trådar och blogginlägg om "Camelback" 😉

Du är nog lite förvirrad. 😉

Camelbak (eller som du stavar Camelback) är ett varumärke och företag. Att kalla andra liknande produkter från andra företag som ex Nathan, förvillar alla och skadar både företag och konsumenter.

Köp en vätskerygga från Ca

Tack Ken för att du skrev exakt vad jag skrev. Sånt höjer moralen. Skål!

Vill du agera ordmärkare så fine, men du slåss mot väderkranar. Camelback är mer ett begrepp än ett varumärke, oavsett vad du tycker. (Oavsett om det stavas med eller utan c)

P.S Jmfr med Saab och Volvo är så irrelevant är den inte ens är värd att kommen

Olle, det kan bero på i vilka kretsar man umgås. Jag känner dom som kallar Pripps Blå för öl, eller Nescafe för kaffe. Som Gustaf Fröding skaldade: "kônstit fôlk".

Men enkelt. Du har inte en Camelbak, du har problem. Se sambandet.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Varum%C3%A4rkesord

Camelbak är bäst på att tillverka Camelbaks. Så rekommendationen att köpa en bättre variant är inte så dum.
Också ett gott råd att vara försiktig med vilka vätskor man har i den, enbart vatten tycker jag ä