Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelCamelback
You need to log in to create posts and topics.

Olle, jag vet inte vilka du umgås med. De jag pratar träning med vet vad vätskeryggor och Camelbak är för något. Även om du besöker en affär, ex Amazon, och frågar efter en Camelbak så är det enda som då erbjuds från företaget Camelbak. Du kommer knappast

Finns vätskelungor som kan öppnas helt i botten för rengörning. Vatten surnar väl oxå? men blir inte lika illa.

Camelbak har så stor öppning att du kan få i hela handen om du vill.

Köp ryggsäck utan fast påse.

Jag kör enbart med påsar från Platypus: Big Zip SL. De öppnas helt i ena änden, har snabbkoppling för slangen och väldigt smidig stängning.

biltema´s "camelback" funkar helt ok för oss snåljåpar.kör enduro o de har funkat bra i allt från klubbtävlingar till novemberkåsor.vid en krasch så spricker påsen vare sig de står biltema eller camelback på loggan....

Jag kör också med Biltemas vätskerygga (är det nu jag ska säga Camelbak och få stryk?), och det är bra shit!

Billigt och helt Ok! 149 kr tror jag närmare bestämt... min håller efter 2 år!

Nyfiken på vad kallas de annars då?
En volvo och en Saab är bilar, vad kallas dessa?
Rucksack water containers?

En bättre liknelse än Saab och Volvo hade varit plywood och kryssfaner tex. Men nä, just det alla säger plywood eller derivat som "plyfa". Och du lär garanterat få förslag på även annat än camelback i butik, med förklaring. Vissa varumärken blir helt enke

Vad är det för fel på ordet vattensäck? Fascinerande att svenskar inte kan svenska ord för engelska dito.

Jag kör med en Source vattenblåsa sedan många år. Den har en stor zip-öppning längst upp vilket gör det lätt att snabbt fylla på från dunkar utefter banan (på längre lopp) och gör den lätt att diska ur med vanlig diskborste. Den går att flytta mellan olik