Quote from Guest on 2 May 2009, 19:50Vem har erfarenhet av dessa produkter som man har med sig vätska på turerna runt om i Sverige. Fláskor runt midjan eller tank på ryggen. Är midjebälte ett mäste. Sedan kan det vara bra att få med nycklar, plånbok och kalsonger för de som skall jobba. Rest
Vem har erfarenhet av dessa produkter som man har med sig vätska på turerna runt om i Sverige. Fláskor runt midjan eller tank på ryggen. Är midjebälte ett mäste. Sedan kan det vara bra att få med nycklar, plånbok och kalsonger för de som skall jobba. Rest
Quote from Funbeat user on 2 May 2009, 20:00Har både och. Om jag känner att det räcker med <1 liter så tar jag midjebältet med sportdryck. Lite längre sträckor så kan jag få med 2 liter vatten istället. Tyvärr är det inte så lyckat att fylla camelbacken med sportdryck (mögel och skit) annars skulle
Har både och. Om jag känner att det räcker med <1 liter så tar jag midjebältet med sportdryck. Lite längre sträckor så kan jag få med 2 liter vatten istället. Tyvärr är det inte så lyckat att fylla camelbacken med sportdryck (mögel och skit) annars skulle
Quote from Funbeat user on 3 May 2009, 09:04Tack för svaret . Fler som har synpunkter? (H)
Tack för svaret . Fler som har synpunkter? (H)
Quote from Funbeat user on 3 May 2009, 13:59Hej Göran,
Jag har testat båda och föredrar bältet framför ryggan. Nu är det ju i och för sig som så att skall du löpa längre sträckor kanske 1l vätska är för lite. Nu senast när det blev lite längre gömde jag lite snickers och extra vätska på halva vägen
Hej Göran,
Jag har testat båda och föredrar bältet framför ryggan. Nu är det ju i och för sig som så att skall du löpa längre sträckor kanske 1l vätska är för lite. Nu senast när det blev lite längre gömde jag lite snickers och extra vätska på halva vägen
Quote from ellen olsson on 3 May 2009, 16:22Vätskebälte med småflaskor är ingen höjdare om man springer trail. Man tappar helt enkelt flaskorna för lätt.
Vätskebälte med småflaskor är ingen höjdare om man springer trail. Man tappar helt enkelt flaskorna för lätt.
Quote from Funbeat user on 3 May 2009, 16:32Det gäller att hitta ut från spinningsalen först.
Det gäller att hitta ut från spinningsalen först.
Quote from Funbeat user on 3 May 2009, 16:57Kom tillbaka hem från Långpassdöden #3 precis. 30 km i perfekt löparväder. Men 2 liter vätska gick det åt lätt, tog slut sista kilometrarna. 8dl hade ju varit på tok för lite.
Kom tillbaka hem från Långpassdöden #3 precis. 30 km i perfekt löparväder. Men 2 liter vätska gick det åt lätt, tog slut sista kilometrarna. 8dl hade ju varit på tok för lite.
Quote from Funbeat user on 3 May 2009, 17:45Jag har en Source Spinner Pro med 3 liter vätskeblåsa. (http://addnature.com/product.asp?dept_id=0&pf_id=SOURCESPINNERPRO3_S07 Fast den var inte så dyr när jag köpte den)
Förutom vätskeblåsan får det endast plats lite småsaker; nycklar, papper, godis o d
Jag har en Source Spinner Pro med 3 liter vätskeblåsa. (http://addnature.com/product.asp?dept_id=0&pf_id=SOURCESPINNERPRO3_S07 Fast den var inte så dyr när jag köpte den)
Förutom vätskeblåsan får det endast plats lite småsaker; nycklar, papper, godis o d
Quote from Funbeat user on 3 May 2009, 19:25David kul att du lever!
I går körde jag Cykeldoktorn - Kullens fyr med djävla motvind på vägn hem. Så jag har lämnat spincyklingsalen ngt men jag lämnar den mer efter VR. Detta eftersom jag skall springa Stockholm 2010.
En vän (H)
David kul att du lever!
I går körde jag Cykeldoktorn - Kullens fyr med djävla motvind på vägn hem. Så jag har lämnat spincyklingsalen ngt men jag lämnar den mer efter VR. Detta eftersom jag skall springa Stockholm 2010.
En vän (H)
Quote from Funbeat user on 3 May 2009, 19:27Tack för fina svar - hoppas att ni som svarar med fakta fortsätter för detta var ett kul ämne att "lyssna" på. (t+)
Tack för fina svar - hoppas att ni som svarar med fakta fortsätter för detta var ett kul ämne att "lyssna" på. (t+)