Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

jag brukar stoppa en tjuga i strumpan, o så köper jag en liter billig juice eller lågprisfestiskopia i nån affär/på nån mack efter en mil eller så

Håller med dig Anders...en liten femtipruttare i strumpan har ju alltid sitt lilla säkerhetsvärde. Lopp vill säga...runt om ikring Månkarbo finns det ju ingat ett handla om man nu inte går in till någon bonde å får köpa lite fetfet mjölk typ. Men speciell

Jag gillar flaska att hålla i handen, funkar bra om det inte är för långt = för mycket för en hand. Någon liter funkar bra för mig. Jag tycker att både ryggsäckar och vätskebälten är obekväma och hindrande. Något sådant här skulle jag vilja ha så man inte

För en säker resa mot målet.
BILD:http://www.hatsinthebelfry.com/Merchant2/graphics/00000001/b636full.jpg

Ett par vanliga 0,5L petflaskor är ju rätt OK att hålla i handen. Funderar på att ha två såna med mej till starten på maran. På det viset kan jag skippa dom tre-fyra första vätskekontrollerna och trängslen där. Väl tomma är det bara att slänga i närmsta p

Är det där en godkänd cykelhjälm David? 😉

Nope, den är till jogging.

Använder både vätskerygga och vätskebälten. Föredrar absolut vätskebälte när jag inte behöver mer än 1,3 liter (två 0,65 litersflaskor på ryggen). Känns skönare för mig, samt att jag har koll på hur mycket vätska jag har kvar.
Använder vätskeryggan när j

Camelback är inte bra då man springer i fjällen och räknar med att fylla på i bäckar (jockar). Om bäckarna är för små är det svårt att få in vattnet helt enkelt!

De olika sätten att ha med sig vätska kompletterar varandra. Jag har en ryggsäck, OMM Classic Marathon 32 l, där man kan ha en blåsa på 2 liter. Ryggäcken rymmer en hel del, så den funkar för långpasset då man kanske har med sig lite av varje.
Samma rygga