Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelCanyon Leverans
You need to log in to create posts and topics.

Fick min får några veckor sedan, helt i tid eller till och med lite tidigare. När de skickar iväg den får du ett mail med ett kollinummer till UPS. Sen var UPS sopiga och "glömde" ta med paketet den dag de skulle komma. De gär 3 försök, sen lägger de pake

Beställde min cykel på rea:an ifjol, den 11/9 och hade den hemma den 15/9.

Ruggigt snabb leverans! (t+)

Ring Canyon Sverige och kolla så att betalningen kommit fram. Annars händer ingenting.

Mailade dom efter kollinummer så nu har jag fått det och spårat mitt paket som nu är påväg och kommer nog möjligtvis fram idag! (H:)

Beställde 2min före Lördag och idag vid lunch kom hojjen, lite mindre än en vecka tycker jag är ok då det trotts allt var två helgdagar .....
förra gången tog det ca 1v mer än lovat dock klart ok tid tycker jag

Men du beställer en lagervara och det är en helt annan logistik.

Att inte kunna leverera lagervaror speciellt snabbt är väl fortfarande inte unikt för Canyon eller cykelindustrin i allmänhet? Undantaget kanske är Cykelmagneten? För där får man väl sin cykel dagen efter oavsett om det är en lagervara eller inte. Med för

Skillnaden är att Canyon lovar en sak vid beställningen och det verkar de ha svårt att hålla.

Skakar liv i denna tråd då jag är lite nyfiken på en Canyon cykel.
Hur har det fungerat för er som köpt era cyklar via nätet? Fungerade leveranser och tider som utlovat?
Kom gärna med lite feedback på ert köp och gärna om hur era cyklar är att cykla på me

David: Dags att svara... 😉