Quote from Funbeat user on 22 September 2011, 09:55Bruse,
Du tänker smått. I ditt ställningstagande mot bilism, hur värderar du bilens (eventuella) bidrag till de senaste hundra årens välståndsökning?
Eller de ca 2700 ambulansutryckningarna som sker per dygn i Sverige.Tröjans budskap kanske är mer enfal
Bruse,
Du tänker smått. I ditt ställningstagande mot bilism, hur värderar du bilens (eventuella) bidrag till de senaste hundra årens välståndsökning?
Eller de ca 2700 ambulansutryckningarna som sker per dygn i Sverige.
Tröjans budskap kanske är mer enfal
Quote from Funbeat user on 22 September 2011, 10:13Hmmm....
Ambulanser räddar liv vid bilolyckor. Hur ska man ställa sig till den?Nej men även om bilen varit en del i den välståndsökning som skett så måste ju inte det innebära en evig hyllning till bilen. Jag kommer precis från Paris där vi tog oss 10,
Hmmm....
Ambulanser räddar liv vid bilolyckor. Hur ska man ställa sig till den?
Nej men även om bilen varit en del i den välståndsökning som skett så måste ju inte det innebära en evig hyllning till bilen. Jag kommer precis från Paris där vi tog oss 10,
Quote from Funbeat user on 22 September 2011, 11:20"Ambulanser räddar liv vid bilolyckor. Hur ska man ställa sig till den?"
Kanske tycka att ambulanser är bra vid alla sorters olyckor? Och att ambulanser såklart inte hade funnits om vi aldrig hade haft bilism.Per,
Är det alltså din uppfattning att bilis
"Ambulanser räddar liv vid bilolyckor. Hur ska man ställa sig till den?"
Kanske tycka att ambulanser är bra vid alla sorters olyckor? Och att ambulanser såklart inte hade funnits om vi aldrig hade haft bilism.
Per,
Är det alltså din uppfattning att bilis
Quote from Funbeat user on 22 September 2011, 12:46Tja,
det där första var ju mest ett sätt att visa att saker och ting inte alltid är svart och vitt. Får väl be om ursäkt om jag inte var tydlig.
"Är det alltså din uppfattning att bilismen bidrog till välståndsökningen men inte gör det längre?"
Nej, me
Tja,
det där första var ju mest ett sätt att visa att saker och ting inte alltid är svart och vitt. Får väl be om ursäkt om jag inte var tydlig.
"Är det alltså din uppfattning att bilismen bidrog till välståndsökningen men inte gör det längre?"
Nej, me
Quote from Funbeat user on 22 September 2011, 12:56Det enest en oppnår med den teksten på trøyen er agresjon fra bilistene.
Helt til en møter en "idiot" som kjører en ned <forde syklisten vinglet ut i gaten<Bedre å være levende med sine meninger, enn død på grund av sine meninger.
Det enest en oppnår med den teksten på trøyen er agresjon fra bilistene.
Helt til en møter en "idiot" som kjører en ned <forde syklisten vinglet ut i gaten<
Bedre å være levende med sine meninger, enn død på grund av sine meninger.
Quote from Funbeat user on 22 September 2011, 13:07"Nej, men att bilismen inte alltid är värdeskapande kanske vi kan vara överens om?"
Naturligtvis, valda fragment av det mesta kan ge en helt annan bild av företeelsen jämfört med om man väljer att betrakta och beakta den totala bilden.
"Ja, men också fö
"Nej, men att bilismen inte alltid är värdeskapande kanske vi kan vara överens om?"
Naturligtvis, valda fragment av det mesta kan ge en helt annan bild av företeelsen jämfört med om man väljer att betrakta och beakta den totala bilden.
"Ja, men också fö
Quote from Funbeat user on 22 September 2011, 13:08Håller med N.P.N.G
Vissa bilisters uppförande kan säkert förklaras med vissa cyklisters inställning. Varför ska bilister vara snälla mot dumma cyklister?Vill man uppnå något bra bör man nog själv uppföra sig bra, även mot de man har svårt att tolerera.
Håller med N.P.N.G
Vissa bilisters uppförande kan säkert förklaras med vissa cyklisters inställning. Varför ska bilister vara snälla mot dumma cyklister?
Vill man uppnå något bra bör man nog själv uppföra sig bra, även mot de man har svårt att tolerera.
Quote from Rasmus Olsson on 22 September 2011, 13:31Det ger väl ingen rätt att medvetet skada någon annan (i trafiken) för att denne anser att den andre har fel eller är dum? Det är ju precis samma inställning som Breivik; "Tycker du inte eller gör som jag, dödar jag dig".
Usch, jag blir riktigt rädd när
Det ger väl ingen rätt att medvetet skada någon annan (i trafiken) för att denne anser att den andre har fel eller är dum? Det är ju precis samma inställning som Breivik; "Tycker du inte eller gör som jag, dödar jag dig".
Usch, jag blir riktigt rädd när
Quote from Funbeat user on 22 September 2011, 13:46Liten följdfråga: Vilken betydelse lägger ni i ordet "bilism"?
Utan att kolla uppslagsboken så sätter iaf inte jag likhetstecken mellan ambulanser och "bilism", inte heller nödvändigt mellan bussar, lastbilar, postbilar och "bilism". För mig får ordet b
Liten följdfråga: Vilken betydelse lägger ni i ordet "bilism"?
Utan att kolla uppslagsboken så sätter iaf inte jag likhetstecken mellan ambulanser och "bilism", inte heller nödvändigt mellan bussar, lastbilar, postbilar och "bilism". För mig får ordet b
Quote from Rasmus Olsson on 22 September 2011, 13:54Tja, om bilisimen minskar dör färre människor och färre ambulanser behövs. 🙂
Tja, om bilisimen minskar dör färre människor och färre ambulanser behövs. 🙂