Quote from Funbeat user on 22 September 2011, 13:55"Man kan säga detsamma om arbete, att det inte alltid är värdeskapande, ibland dåligt och har många negativa aspekter. Och att vi kommer att behöva arbeta på bättre sätt framöver. Men skulle det utifrån sådan uppfattning vara annat än kontraproduktivt att
"Man kan säga detsamma om arbete, att det inte alltid är värdeskapande, ibland dåligt och har många negativa aspekter. Och att vi kommer att behöva arbeta på bättre sätt framöver. Men skulle det utifrån sådan uppfattning vara annat än kontraproduktivt att
Quote from Funbeat user on 22 September 2011, 14:58"Vilken betydelse lägger ni i ordet "bilism"? "
Utifrån formuleringen på tröjan använder jag "bilism" som ett begrepp för användandet av bilar. Oavsett bil (som jag tror jag tidigare nämnde hade ju inte t ex ambulanser funnits om vi aldrig tillåtet vanli
"Vilken betydelse lägger ni i ordet "bilism"? "
Utifrån formuleringen på tröjan använder jag "bilism" som ett begrepp för användandet av bilar. Oavsett bil (som jag tror jag tidigare nämnde hade ju inte t ex ambulanser funnits om vi aldrig tillåtet vanli
Quote from Funbeat user on 22 September 2011, 15:27"Utan bilismen försvinner ambulanserna. Och utan ambulanser dör och lider fler."
Vad har du som bekräftar det uttalandet?
"Utan bilismen försvinner ambulanserna. Och utan ambulanser dör och lider fler."
Vad har du som bekräftar det uttalandet?
Quote from Jonny Persson on 22 September 2011, 15:28Att ambulanser är bilism kanske?
Att ambulanser är bilism kanske?
Quote from Funbeat user on 22 September 2011, 15:32Tänkte främst på det sista uttalandet.
Tänkte främst på det sista uttalandet.
Quote from Funbeat user on 22 September 2011, 15:43Är autism en sorts automobil bilism?
Är autism en sorts automobil bilism?
Quote from Funbeat user on 22 September 2011, 15:55Jag ogillar (Stockholms) Drottninggatas stressade lämmeltåg av människor mer än (Stockholms) Götgatas bilköer. Bara för det vill jag ändå inte skylta med misantropi på mina kläder. Jag gillar faltiskt både bilar och människor. För att det inte ska bli så
Jag ogillar (Stockholms) Drottninggatas stressade lämmeltåg av människor mer än (Stockholms) Götgatas bilköer. Bara för det vill jag ändå inte skylta med misantropi på mina kläder. Jag gillar faltiskt både bilar och människor. För att det inte ska bli så
Quote from Lena O on 22 September 2011, 16:20"Varför ska bilister vara snälla mot dumma cyklister? "
för att bilar är mycket hårdare än cyklister.
"Varför ska bilister vara snälla mot dumma cyklister? "
för att bilar är mycket hårdare än cyklister.
Quote from Funbeat user on 22 September 2011, 16:44ambulanser .... helikopter är bättre än bil, tycker jag.
- på sjön har de båt och i fjällen skoter, pulka skidor m.m.
ambulanser .... helikopter är bättre än bil, tycker jag.
- på sjön har de båt och i fjällen skoter, pulka skidor m.m.
Quote from Rasmus Olsson on 22 September 2011, 18:40Nu har det hänt igen: http://www.dn.se/sthlm/cyklist-allvarligt-skadad-i-kollision
Nu har det hänt igen: http://www.dn.se/sthlm/cyklist-allvarligt-skadad-i-kollision