Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelCervelo R3 Sram Rival - köpa elle …
You need to log in to create posts and topics.

Skall köpa mig en riktigt räser till detta år och har som budget 20tkr cykel och 5tkr utrustning. Var och tittade på lite hojjar och fick ett erbjudande om att köpa en 2011års Cervelo r3 sram rival för 24tkr ord pris 33tkr.

Eftersom jag är oerfaren vad g

Glömde länka till hojjen!

http://cervelo.com/en_us/bikes/2011/R3/

Svårt. Rent objektivt kan du nog klara dig lika bra med en billigare cykel, men det är svårt att komma ifrån att det är roligt med "bra grejer". Du måste nog rannsaka dig själv om hur mycket du skulle gräma dig om du köper en billigare cykel och undrar hu

Är också sugen på just en Cervelo R3 eller möjligen RS, så jag är mycket intresserad av vad ni andra säger.
Känner mig dock lite tveksam till SRAM. Inte för att de på något sätt skulle vara dåliga, utan för att de (om jag förstått saken rätt) har ett lite

Även om Cervelo R3 är en bra cykel så tar de bra betalt för namnet.
Om den Cervelo R3 Rival du har blivit erbjuden att köpa har likadana hjul, däck och övr utrustn som den du länkar till hos Cervelos hemsida så bör åtminston däck + hjul bytas.
Så simpla d

Jenny: Olika system på tempohojen och racern lär då få i vilket fall som helst. Just Sram funkar dock skapligt till det mesta.
Det är lite bökigare att justera framväxeln - och byta vajer! - på Sram men annars så håller jag Sram som god tvåa efter Campag

Tja, en del komponenter är desamma om man håller sig till Sram eller Shimano, som dessutom har ett visst mått av kompatibilitet. Tempohoj med Campa får man dock i realiteten sätta ihop själv eller låta någon göra det, det är få eller inga katalogtempocykl

Varför skulle man inte riva o sätta ihop en "katalogcykel? Det är självklart att göra.

Fredrik Jönsson:
Förstår precis va du menar. Det är ju lite av ett dilemma och man vet ju att när man startar en sådan här tråd att det kan det bli mycket värre med fler och fler alternativ!

Jenny och Fredrik Granlund:
Vad exakt är det som skiljer sig f

Men har du fått ett bra pris på hojen av en handlare som du uppskattar för service o utbud så köp där.