Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelCervelo R3 Sram Rival - köpa elle …
You need to log in to create posts and topics.

Ja, och 750;-/h är vad Cykelhandlarna har som riktpris. Det blir också dyrt i längden. Nu är det inte allom givet att meka med en cykel men fler borde försöka.

SRAM verkar ju lovande, tack ska ni ha!
Får väl se om det blir en Cervelo RS för mig då... 🙂

Köpte mig en Cervelo RS med SRAM Rival, gick från en cykel med Shimano 105 och det var absolut inga problem med att börja använda "doubletap". Funkar hur bra som helst och man lär sig växlandet på nolltid. För övrigt så har växelsystemen på bägge cyklarna

Timo, det låter ju väldigt bra 🙂
Är du nöjd med din Cervolo RS i övrigt också?

@Jenny

Riktigt nöjd, Cervelo gör kanoncyklar. RS är ju lite av en "komfortmodell" vilken ger en cykel som är väldigt behaglig att cykla med

Hur är det med garantin på Cervelon om man köper en begagnad?
Gäller den bara första ägaren ?

Det kan vara bra att ha garanti på en Cervelo ....

Har för mig att livstidsgarantin endast gäller första ägaren, tror att det påverkas av vem som registrerar cykeln på Cervelos hemsida dvs att den som reggar cykeln anses vara första ägare. Lite osäker dock på det sista påståendet.

Jag har en Cervelo RS och är störtnöjd! Klart du ska köpa R3an! Den är snygg!!

SRAM är väl lika bra som de andra märkena, de klonkar lite när man växlar har jag hört ... Vanesak...

det är väl som med allt, när man kommit upp på en viss nivå av mater

Jag köpte hojjen och kan inget annat säga att jag är väldigt nöjd med både pris och bemötande. Nu är det bara våren som saknas.

Grattis! Tror nog att du gjorde ett klart vettigt köp.