Quote from Guest on 7 September 2010, 06:26Tänkte handla lite på CRC men lyckas inte med betalningen(har handlat där tidigare). Betalar med Swedbank e-kort(har gjort det tidigare).
Har ni också problem med att betala där?
Tänkte handla lite på CRC men lyckas inte med betalningen(har handlat där tidigare). Betalar med Swedbank e-kort(har gjort det tidigare).
Har ni också problem med att betala där?
Quote from Funbeat user on 7 September 2010, 06:36Min bank har börjat med "Verified by Visa" (och det finns något liknande för Mastercard). Om butiken inte har rutiner som kan hantera det, så kan din bank underskänna transaktionen. Det är bara en gissning. Liknande har hänt mig när jag beställde en skiva
Min bank har börjat med "Verified by Visa" (och det finns något liknande för Mastercard). Om butiken inte har rutiner som kan hantera det, så kan din bank underskänna transaktionen. Det är bara en gissning. Liknande har hänt mig när jag beställde en skiva
Quote from Funbeat user on 7 September 2010, 08:40Kolla att kortet inte är spärrat för utlandsköp!
Kolla att kortet inte är spärrat för utlandsköp!
Quote from Funbeat user on 7 September 2010, 09:08Jag handlade där senast i maj och har därefter även beställt från Wiggle.
Jag handlade där senast i maj och har därefter även beställt från Wiggle.
Quote from Rasmus Olsson on 7 September 2010, 09:19Hade förut ett Visa Electron, aka Bankomatkort. Siffrorna var inte i relief, och det gick inte att handla på nätet överallt med det.
Hade förut ett Visa Electron, aka Bankomatkort. Siffrorna var inte i relief, och det gick inte att handla på nätet överallt med det.
Quote from Funbeat user on 7 September 2010, 09:30Med mitt Visa-kort måste jag snart ha någon form av koddosa (som genererar en temporär kod) med mig för att kunna handla på nätet.
Med mitt Mastercard är det lite enklare, där räcker det med att komma ihåg en kod (inte för att jag minns den men den går ju
Med mitt Visa-kort måste jag snart ha någon form av koddosa (som genererar en temporär kod) med mig för att kunna handla på nätet.
Med mitt Mastercard är det lite enklare, där räcker det med att komma ihåg en kod (inte för att jag minns den men den går ju
Quote from Camilla Höög on 7 September 2010, 09:58Det finns smidiga lösningar utan kort eller att du åtminstone slipper ha kortet med dig. Google Checkout, Paypal etc.
Det är bara upp till butikerna att börja använda det.
Det finns smidiga lösningar utan kort eller att du åtminstone slipper ha kortet med dig. Google Checkout, Paypal etc.
Det är bara upp till butikerna att börja använda det.
Quote from Funbeat user on 7 September 2010, 10:35Har börjat att aktivt söka butiker som erbjuder t.ex. PayPal. Bankerna målar ju in sig i ett hörn allt eftersom de trappar upp (den synbara) säkerheten. Står jag och väger mellan flera olika butiker så väljer jag den med PayPal även om priset blir några t
Har börjat att aktivt söka butiker som erbjuder t.ex. PayPal. Bankerna målar ju in sig i ett hörn allt eftersom de trappar upp (den synbara) säkerheten. Står jag och väger mellan flera olika butiker så väljer jag den med PayPal även om priset blir några t
Quote from Funbeat user on 7 September 2010, 10:46Varför skulle Paypal vara säkrare än någon annan betalningslösning som t.ex. Verified by Visa?
Det är precis den illusionen Paypal vill att vi skall ha, blir det något problem får man sällan någon hjälp av dem. Då är det betydligt lättare att gå till sin
Varför skulle Paypal vara säkrare än någon annan betalningslösning som t.ex. Verified by Visa?
Det är precis den illusionen Paypal vill att vi skall ha, blir det något problem får man sällan någon hjälp av dem. Då är det betydligt lättare att gå till sin
Quote from Funbeat user on 7 September 2010, 10:50Paypal har löst de få tvister som har uppstått med privatpersoner som jag har råkat ut för.
Visa och banker har varit mer omständliga och har haft svårt att acceptera problemen. Det har i och för sig löst sig men det tar mycket tid som inte ersätts.
Paypal har löst de få tvister som har uppstått med privatpersoner som jag har råkat ut för.
Visa och banker har varit mer omständliga och har haft svårt att acceptera problemen. Det har i och för sig löst sig men det tar mycket tid som inte ersätts.