Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelChainReactioncycles
You need to log in to create posts and topics.

Inte i Danmark, David. Det ska vara DANKORT och inget annat.

Jag köpte en gitarr som kostade ett antal tusen i Odense. Du kan tänka dig hur jag reagerade när de la på 6% i "gebyr". Det är butikernas bank som straffa dem därför att de dristar sig att göra

Då går man runt hörnan och tar ut pengarna i automaten, utan kostnad.

Tror du verkligen att du kommer undan avgifter och påslag för att du tar ut pengarna i en automat istället? Jaja...

Nja ... inte utan kostnad (men det ska inte danskarna lastas för) ... det kostar 35 kr per uttag, eller någon procentsats, ... det som är högst.

Men det är riktigt. Danskarnas automater fungerar perfekt. Det är butikerna som straffas.

?
Jag sätter inte kursen men den är tillräckligt bra för mig.

Frågan är vad personalen tänker när du skrider fram på marmorgolvet till "Din personliga Bankman"?

Forex tar ingen avgift vid uttag utomlands. Det är därför bästa lösningen utomlands om inte butiken tar kortet.

Fast har man en Personlig Bankman så är det säkert billigare.

Ingen avgift ... om du gör ditt uttag i Euro. Så var det när jag försökte komma runt problemet för något år sedan. Det har kanske ändrats.

Vad får du för kurs på ditt fina Forex-kort då? Jag tror inte en sekund på att du får avista-kurserna => dolda påslag. Att en bank inte redovisar sina påslag på utlandstransaktioner betyder inte att de är gratis utan snarare tvärtom, det är ju genom påsla

Jag har haft problem med att http://www.chainreactioncycles.com site varit slö och att deras betalkortsverifieringstjänst verkat nere dvs. inte kommit vidare efter sidan där man angivit sin visa information. Det har dock fungerat några timmar senare.

För övriga

Mitt Forexkort är anspråkslöst gult för att matcha min avatar.

Ja, Skandia var en av de som var återhållsamma och hade barkbröd&fulöl på personalfesterna.

SEB har också varit kända för att tömma Wallenbergarnas kassabok.