Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelChainReactioncycles
You need to log in to create posts and topics.

Med PayPal slipper man släpa med sig Visa-kortet och bankdosan överallt. Man genomför ju inte alltid sina köp sittandes hemma med alla attiraljer till hands. Smidighet FTW!

Vad är det för bank som kräver signering mha dosa för varje internetköp? Den banken hade iaf inte jag behållt!

Jag vet inte hur ni förvarar era Visakort men jag har mitt i plånboken och den har jag med mig i princip överallt. Hur jobbigt kan det vara att

Exakt vad är enklare med att gå till en bank, stå i kö och sedan diskutera med någon anställd om något som de ska ta ställning till, än att skriva ett mail?

En fråga från en okunnig. Är det det här som kallas i-landsproblem?

Emil,
Handelsbanken.
Och bankerna leder varandra till mer av sådant, räkna därför med att fler följer efter om vi inte visar att det säkerhetstänkandet är mindre värt än enkelheten.

Mitt Mastercard med kodlösningen tror jag kommer från SEB.

Bruse, egentligen inte. Jag känner igen mycket av detta från Malawi och Zimbabwe, men då är det ännu värre eftersom deras Visakort inte gäller utanför landets gränser.

Emil, Handelsbanken är en sådan bank. Och visst, tar PayPal 3% i provision, men det gö

Exakt vad är enklare med att skriva ett mail till Paypal än att ringa (eller maila) en svensk kundtjänst? För övrigt är det väl det en "personlig bankman" är till för? Skall de tjäna pengar på mig får de erbjuda något i utbyte, t.ex. bättre villkor eller

>Det är precis den illusionen Paypal vill att vi skall ha, blir det något problem får man sällan någon hjälp av dem. Då är det betydligt lättare att gå till sin svenska bank och förklara läget så kan de dra tillbaka transaktionen.

Det är du som går till

För någon månad sedan försökte jag äta på McDonalds i Lillehammar. Allt gick bra tills jag skulle betala och de bara tog norska kort. Som tur var fanns en bankomat i närheten. Med en uttagsavgift som grädden på det redan kostsamma norska moset (eller lök

Forex Visa löser problem för globetrotters.