Quote from Funbeat user on 11 April 2010, 15:41Det gäller att komma upp på rätt cykel igen så den släpper "man" inte.
Det gäller att komma upp på rätt cykel igen så den släpper "man" inte.
Quote from Funbeat user on 11 April 2010, 15:46Precis. Så det är alltså bättre att inte ta emot sig med händerna utan låta bryta nyckelbenet i stället?
Precis. Så det är alltså bättre att inte ta emot sig med händerna utan låta bryta nyckelbenet i stället?
Quote from Funbeat user on 11 April 2010, 15:49Ja, de facto är det så.
Av handled, båtben eller nyckelben så är nyckelben det absolut "lindrigaste" att rehabba.
Ja, de facto är det så.
Av handled, båtben eller nyckelben så är nyckelben det absolut "lindrigaste" att rehabba.
Quote from Funbeat user on 11 April 2010, 19:12proffsen tar väl imot med kanske raka armar därför bryter dom nykelbenen?
proffsen tar väl imot med kanske raka armar därför bryter dom nykelbenen?
Quote from Funbeat user on 11 April 2010, 19:20Vanligtvis går axeln i utan att "man" försöker ta emot med händer eller armbågar och då åker nyckelbenet.
Vanligtvis går axeln i utan att "man" försöker ta emot med händer eller armbågar och då åker nyckelbenet.
Quote from Funbeat user on 11 April 2010, 19:28Jag fick prova på min första falltekniksövning med SPD för en vecka sen. Det var första turen då jag någonsin cyklade med fötterna fast i pedalerna (har aldrig tränat cykling förut).
Det gick utmärkt att snäppa loss alla gånger utom efter ca 1,5 timme d
Jag fick prova på min första falltekniksövning med SPD för en vecka sen. Det var första turen då jag någonsin cyklade med fötterna fast i pedalerna (har aldrig tränat cykling förut).
Det gick utmärkt att snäppa loss alla gånger utom efter ca 1,5 timme d
Quote from Funbeat user on 11 April 2010, 19:29Vad brukar ni tänka på medan ni ramlar?
För det mesta hinner jag inte tänka något utan är mest bara efterklok. Om någon tanke hinner ta fäste inne i tomrummet så är det väl att livet passerar i revy....
Det är väl ännu ett fel på mig, att jag i kritiska s
Vad brukar ni tänka på medan ni ramlar?
För det mesta hinner jag inte tänka något utan är mest bara efterklok. Om någon tanke hinner ta fäste inne i tomrummet så är det väl att livet passerar i revy....
Det är väl ännu ett fel på mig, att jag i kritiska s
Quote from Funbeat user on 11 April 2010, 19:30Helvete! Håll i.
Helvete! Håll i.
Quote from Funbeat user on 11 April 2010, 19:31De två gånger jag ramlat hittills har jag bara hunnit tänka "Fan, fan, fa....." KLONK!
De två gånger jag ramlat hittills har jag bara hunnit tänka "Fan, fan, fa....." KLONK!
Quote from Funbeat user on 11 April 2010, 19:32Dock såg det nog jäkligt dumt ut när jag låg på rygg med fötterna rakt upp och cykeln fortfarande mellan benen
Har jag gjort inför publik 😀
Dock såg det nog jäkligt dumt ut när jag låg på rygg med fötterna rakt upp och cykeln fortfarande mellan benen
Har jag gjort inför publik 😀