Quote from Bertil Nolheim on 11 April 2010, 21:50När jag började med SPD använde jag "fegklossar" som även löser ut uppåt. Det räddade mig flera gånger från att falla.
Kan vara ett tips.
De "tjyvutlöste" i stort sett aldrig för mig även om jag vet att det finns de som inte gillar dem.
När jag började med SPD använde jag "fegklossar" som även löser ut uppåt. Det räddade mig flera gånger från att falla.
Kan vara ett tips.
De "tjyvutlöste" i stort sett aldrig för mig även om jag vet att det finns de som inte gillar dem.
Quote from Funbeat user on 11 April 2010, 21:57En spd-vurpad cyklist är ändå alltid bättre än en bilist.
En spd-vurpad cyklist är ändå alltid bättre än en bilist.
Quote from Funbeat user on 11 April 2010, 22:19Gott att höra, Tobias! (t+)
Gott att höra, Tobias! (t+)
Quote from Funbeat user on 11 April 2010, 22:24Hade tränat flera gånger på att vrida ur förtterna när jag bytte från clips till SPD. Lika förbannat gjorde jag en klassisk 0-km/h vurpa på uppfarten till grannarnas eventuella förtjusning. Det blev enda gången. Learning by doing etc...
Hade tränat flera gånger på att vrida ur förtterna när jag bytte från clips till SPD. Lika förbannat gjorde jag en klassisk 0-km/h vurpa på uppfarten till grannarnas eventuella förtjusning. Det blev enda gången. Learning by doing etc...
Quote from Lena O on 12 April 2010, 06:55Har kört med gamla klipps med rem och spd varianter och har aldrig gjort en spd eller klippsvurpa.
Jag skulle gärna veta vad ni tänker på innan ni stanna inte vad ni tänker på när ni har stannat och börja ramla.
Det är väl ingen hemlighet att ni just fö
Har kört med gamla klipps med rem och spd varianter och har aldrig gjort en spd eller klippsvurpa.
Jag skulle gärna veta vad ni tänker på innan ni stanna inte vad ni tänker på när ni har stannat och börja ramla.
Det är väl ingen hemlighet att ni just fö
Quote from Funbeat user on 12 April 2010, 07:38När man kör i skogen eller bland andra trafikanter är det inte alltid man vet i förväg att man ska stanna.
När man kör i skogen eller bland andra trafikanter är det inte alltid man vet i förväg att man ska stanna.
Quote from Funbeat user on 12 April 2010, 07:48I mitt fall hade jag spänt fjädringen åt fel håll. Jag försökte komma ut, med allt jag hade, men den klossan satte fast i pedalen. Den kunde lika gärna ha varit svetsad.
Men det här obligatoriska fallet ... min fru använder SPD i spinning och nu funderar
I mitt fall hade jag spänt fjädringen åt fel håll. Jag försökte komma ut, med allt jag hade, men den klossan satte fast i pedalen. Den kunde lika gärna ha varit svetsad.
Men det här obligatoriska fallet ... min fru använder SPD i spinning och nu funderar
Quote from Funbeat user on 12 April 2010, 08:21Har man cyklat ett helt liv utan fastsatta fötter så sitter det inte direkt i ryggmärgen att man ska vrida loss fötterna innan man sätter ner dem 🙂
Har man cyklat ett helt liv utan fastsatta fötter så sitter det inte direkt i ryggmärgen att man ska vrida loss fötterna innan man sätter ner dem 🙂
Quote from Funbeat user on 12 April 2010, 16:38"Det går att ta emot handen och bryta handleden-nyckelbenet också.
Frågan är vad som är minst smärtfullt?"Precis som David skriver är det bara att göra ett val. Mitt val är att hålla i och ta smällen med sidan. Bryta handleden är, tror jag, ingen höjda
"Det går att ta emot handen och bryta handleden-nyckelbenet också.
Frågan är vad som är minst smärtfullt?"
Precis som David skriver är det bara att göra ett val. Mitt val är att hålla i och ta smällen med sidan. Bryta handleden är, tror jag, ingen höjda
Quote from Funbeat user on 12 April 2010, 18:58Den som hinner tänka innan vurpan är fullbordad har inte ramlat på riktigt, de har mer bara vält. Mjukisar, satsa hårdare!
Är det annat än en ren vältning och man faktiskt hann tänka så är den enda rimliga tanken av typen "Wohoo, jag kan se mitt hus här
Den som hinner tänka innan vurpan är fullbordad har inte ramlat på riktigt, de har mer bara vält. Mjukisar, satsa hårdare!
Är det annat än en ren vältning och man faktiskt hann tänka så är den enda rimliga tanken av typen "Wohoo, jag kan se mitt hus här