Quote from Guest on 27 May 2011, 21:36Vågar man lita på att en CO2-pump fungerar när det verkligen gäller? Är i så fall BBB, AirSpray något att ha?
/ Mange
Vågar man lita på att en CO2-pump fungerar när det verkligen gäller? Är i så fall BBB, AirSpray något att ha?
/ Mange
Quote from Funbeat user on 27 May 2011, 21:46Kan svara på detta om ca en vecka när jag fått min och kan testa 🙂
Kan svara på detta om ca en vecka när jag fått min och kan testa 🙂
Quote from Funbeat user on 27 May 2011, 22:04Jag kör CO2. Har dock bara testat den hemma under bra förhållanden. Inte behövt den i "stridens hetta" ännu.
Det gäller att man har den ordentligt påtrycket på ventilen. För gasen räcker inte länge, och det är lätt att man pyser ut vid sidan om.
Fast fö
Jag kör CO2. Har dock bara testat den hemma under bra förhållanden. Inte behövt den i "stridens hetta" ännu.
Det gäller att man har den ordentligt påtrycket på ventilen. För gasen räcker inte länge, och det är lätt att man pyser ut vid sidan om.
Fast fö
Quote from Funbeat user on 28 May 2011, 07:32Funkar toppen. Se till att den är skruvad o ventilen öppen så det inte läcker
Funkar toppen. Se till att den är skruvad o ventilen öppen så det inte läcker
Quote from Funbeat user on 28 May 2011, 07:36När den inte fungerar så kan du vänta på servicebilen.
När den inte fungerar så kan du vänta på servicebilen.
Quote from Funbeat user on 28 May 2011, 12:42Min strulade första gången, fick inte loss den från ventilen???, ligger hemma och skrotar nu. Känns säkrare med pump, kan ju ha både och iofs.
Min strulade första gången, fick inte loss den från ventilen???, ligger hemma och skrotar nu. Känns säkrare med pump, kan ju ha både och iofs.
Quote from Funbeat user on 28 May 2011, 18:56Jag ser inte riktigt vitsen med CO2-pumpar. Den väger inte nämnvärt mindre och tar inte särskilt mycket mindre plats, ska man ha mer än en patron tar den mer plats och väger mer. Visst, det tar lite längre tid, men jag kan få det tryck jag vill och luften
Jag ser inte riktigt vitsen med CO2-pumpar. Den väger inte nämnvärt mindre och tar inte särskilt mycket mindre plats, ska man ha mer än en patron tar den mer plats och väger mer. Visst, det tar lite längre tid, men jag kan få det tryck jag vill och luften
Quote from Rasmus Olsson on 28 May 2011, 19:03När det är +10 grader och ösregn, uppskattar jag att en upppumpning till 8 bar tar max 0,5 sekunder istället för 5 minuter. Tror mina cykelkamrater gör det också.
Förstår inte problemet? Det ena utesluter inet det andra. En patron med munstycke och en v
När det är +10 grader och ösregn, uppskattar jag att en upppumpning till 8 bar tar max 0,5 sekunder istället för 5 minuter. Tror mina cykelkamrater gör det också.
Förstår inte problemet? Det ena utesluter inet det andra. En patron med munstycke och en v
Quote from Funbeat user on 28 May 2011, 19:05Min patron får plats i min sadelväska. Det gör inte en pump. Däremot har jag ångest för att jag aldrig fått tillfälle att prova den ännu, jag misstänker att jag kommer bli tvungen att göra det under de mest o-optimal förhållanden som finns...
Min patron får plats i min sadelväska. Det gör inte en pump. Däremot har jag ångest för att jag aldrig fått tillfälle att prova den ännu, jag misstänker att jag kommer bli tvungen att göra det under de mest o-optimal förhållanden som finns...
Quote from Rasmus Olsson on 28 May 2011, 19:06Pumpen får plats i en av fickorna på ryggen. Eller i dess hållare bakom flaskan.
De är ju lite dyra, för att bara testa hemma liksom.
Pumpen får plats i en av fickorna på ryggen. Eller i dess hållare bakom flaskan.
De är ju lite dyra, för att bara testa hemma liksom.