Quote from Rasmus Olsson on 28 May 2011, 20:28Fram med ficklampan, 900 lumens borde räcka, och av med glasögonen. Å se där! Du har löst ett mysterium. Och de satt rätt.
Elin, nu kan du ju alltid skylla på mig när det går långsamt, cykeln vill ju egentligen åka bakåt.
Fram med ficklampan, 900 lumens borde räcka, och av med glasögonen. Å se där! Du har löst ett mysterium. Och de satt rätt.
Elin, nu kan du ju alltid skylla på mig när det går långsamt, cykeln vill ju egentligen åka bakåt.
Quote from Funbeat user on 28 May 2011, 21:03David: Öppnade lite, öppnade mycket, öppnade helt, öppnade halvt och "provpyste" då och då. Hur jag än gjorde så laddade jag bara pumpens slang. Sen när jag provpyst ut ALLT övertryck så fick jag plocka fram minipumpen och då lyckades jag.
Jag skyller al
David: Öppnade lite, öppnade mycket, öppnade helt, öppnade halvt och "provpyste" då och då. Hur jag än gjorde så laddade jag bara pumpens slang. Sen när jag provpyst ut ALLT övertryck så fick jag plocka fram minipumpen och då lyckades jag.
Jag skyller al
Quote from Funbeat user on 28 May 2011, 21:11Biltema? Jag trodde att du hade en fungerande pump.
Biltema? Jag trodde att du hade en fungerande pump.
Quote from Funbeat user on 28 May 2011, 21:12Jag har en biltemapump med manometer (fotpump). Funkar utmärkt. Öppna upp ventilen helt. Tryck ner munstycket ORDENTLIGT mot ventilen INNAN du låser fast munstycket. De gånger jag inte har lyckats så har jag inte tryckt ner munstycket ordentligt först.
Jag har en biltemapump med manometer (fotpump). Funkar utmärkt. Öppna upp ventilen helt. Tryck ner munstycket ORDENTLIGT mot ventilen INNAN du låser fast munstycket. De gånger jag inte har lyckats så har jag inte tryckt ner munstycket ordentligt först.
Quote from Funbeat user on 28 May 2011, 21:13Prova att pumpa 12-13 bar med den.
Prova att pumpa 12-13 bar med den.
Quote from Funbeat user on 28 May 2011, 21:2612-13 går kanske inte men när jag lärde mig knepet så gick det ganska bra att få i 8 bar.
OT:
Här är en lista på Biltemasaker jag köpt trots att David och andra sagt är skit.- Kuggkransavtagare "tar sönder kassetten". Nonsens, den passar ju inte en
12-13 går kanske inte men när jag lärde mig knepet så gick det ganska bra att få i 8 bar.
OT:
Här är en lista på Biltemasaker jag köpt trots att David och andra sagt är skit.
- Kuggkransavtagare "tar sönder kassetten". Nonsens, den passar ju inte en
Quote from Funbeat user on 28 May 2011, 21:32Jag har köpt tvättsvampar, olja o glasögon på Biltema och de fungerar bra. Kedjeverktyg, vevarmsverktyg och annat med passning fungerar betydligt sämre.
Jag har köpt tvättsvampar, olja o glasögon på Biltema och de fungerar bra. Kedjeverktyg, vevarmsverktyg och annat med passning fungerar betydligt sämre.
Quote from Funbeat user on 28 May 2011, 21:34David: På mina däck (conti gp4000s) står det "max 8.5 bar". Det är trycket jag pumpar till, inte 12 bar. Och till 8.5 bar funkar det utmärkt, dvs rätt kvalitet för mig. Har inte provat att pumpa högre än så.
Edit: har köpt en pedalnyckel på biltema. Den
David: På mina däck (conti gp4000s) står det "max 8.5 bar". Det är trycket jag pumpar till, inte 12 bar. Och till 8.5 bar funkar det utmärkt, dvs rätt kvalitet för mig. Har inte provat att pumpa högre än så.
Edit: har köpt en pedalnyckel på biltema. Den
Quote from Funbeat user on 28 May 2011, 21:40Hoppas att den håller i 34 år som min SKS Rennradkompressor har gjort.
Hitintills har den kostat inköp + 20:-/år. En packning kostar numera 20:- och sedan lite olja på stången.
Hoppas att den håller i 34 år som min SKS Rennradkompressor har gjort.
Hitintills har den kostat inköp + 20:-/år. En packning kostar numera 20:- och sedan lite olja på stången.
Quote from Funbeat user on 28 May 2011, 21:55Känns som om dom ~400:- jag gav för min Rennkompressor är välinvesterade pengar, den kommer att hålla längre än mig !
Känns som om dom ~400:- jag gav för min Rennkompressor är välinvesterade pengar, den kommer att hålla längre än mig !