Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelCO2-pumpar
You need to log in to create posts and topics.

Min pump får plats i fickan. Jag låter fotpumparna vara kvar hemma.

Efter att ha misslyckats flera gånger med att få luft i däcken med en stor pump med manometer i vardagsrummet så insåg jag snabbt att jag inte skall satsa på någon CO2pump.

Öppna nippelskruven?

Jag har aldrig haft problem med varken kolsyrepump eller vanlig handpump. Om jag ser till att göra rätt. Har varit stressad och haft sönder ventilen, både med kolsyrepump och handpump. Det var mig det var fel på alltså, inte pumparna.

Får väl tillägga att jag 90% av tiden cyklar tillsammans med sällskap som har riktig pump med. Har väntat ivrigt på att få punka någon gång så att patronen får testas, hade tänkt provköra den idag när jag bytte däck men glömde bort det och det känns lite

För övrigt avslöjade dagens däckbyte att den förra ägaren hade satt bakdäcket åt fel håll. 😉

Jag har stått några gånger o sett diverse ovanliga varianter på feltänk när det är dags att byta slang. Det är lika tråkigt varje gång.

Elin, förstår ingenting av vad du säger!

Allvarligt, hade vi idag just en diskussion om åt vilket håll GP4000 ska vändas. Vi kollade och synade flera cyklar, och vi hittade inga rotationsmarkeringar på däcket. Johnny ansåg mönstret mer var av kosmetologi

Hövlighet? De får själv ordna sin punka och utan utrustning tar det låång tid innan deras servicebil kommer. De brukar lära sig efter första försöket.

>Bruse
Hur det är på GP4000 vet jag inte, men GP4000S har en märkning med rotationsriktning.
Den sitter ungefär ett kvarts varv till vänster om GrandPrix4000S-märkningen, men bara på den ena sidan av däcket.

Om sedan det gör någon större skillnad i prakt