Quote from Funbeat user on 29 May 2011, 03:07Det fanns rotationsmarkeringar på de som satt på Elins cykel iaf Bruse, men bara på ena sidan ser jag nu. Den "spetsigare" formen i däcksmönstret ska iaf vara "framåt" i rotationsriktningen enligt dem. Vi köpte Michelin istället så jag vet inte hur det är
Det fanns rotationsmarkeringar på de som satt på Elins cykel iaf Bruse, men bara på ena sidan ser jag nu. Den "spetsigare" formen i däcksmönstret ska iaf vara "framåt" i rotationsriktningen enligt dem. Vi köpte Michelin istället så jag vet inte hur det är
Quote from Funbeat user on 29 May 2011, 06:57Vad får man för tryck i däcket med en CO2-patron?
Vad får man för tryck i däcket med en CO2-patron?
Quote from Funbeat user on 29 May 2011, 08:10Jag har bara positiva erfarenheter av CO2 pump. Har fixat ett antal punkor punkor utefter vägen. Aldrig mer stå o nöta med en minipump. Går snabbt och tar ingen plats. Jag förstår inte hur man misslyckas med kolsyrepumpning. Jag har en SKS airgun. Det är
Jag har bara positiva erfarenheter av CO2 pump. Har fixat ett antal punkor punkor utefter vägen. Aldrig mer stå o nöta med en minipump. Går snabbt och tar ingen plats. Jag förstår inte hur man misslyckas med kolsyrepumpning. Jag har en SKS airgun. Det är
Quote from Funbeat user on 29 May 2011, 08:15Jag har stått och sett flera som klarar av att tömma patroner utan att slangen blir så värst hård.
Sedan så kan man punktera flera gånger under samma runda.
Jag har stått och sett flera som klarar av att tömma patroner utan att slangen blir så värst hård.
Sedan så kan man punktera flera gånger under samma runda.
Quote from Berit Bengtson on 29 May 2011, 13:34Man kan helt strunta i att bry sig om rotationsmarkeingarna på GP4000S-däck.
Åtminstone om man använder däcken i vekligheten.För att en rotationsmarkering skall ha ngn betydelse krävs det stor skillnad i däcksmönstret och ett riktigt grovt däcksmönster.
Man kan helt strunta i att bry sig om rotationsmarkeingarna på GP4000S-däck.
Åtminstone om man använder däcken i vekligheten.
För att en rotationsmarkering skall ha ngn betydelse krävs det stor skillnad i däcksmönstret och ett riktigt grovt däcksmönster.
Quote from Funbeat user on 29 May 2011, 20:10Ja nu är jag ju bara ett dygn sen men Fredrik hade visst redan upplyst om rotationsriktningspilarna på mina däck. Som tur var, för just nu ligger de i en container på Östbergatippen så jag kan inte titta efter. 😉 Hade tänkt köpa lika dana igen för de har
Ja nu är jag ju bara ett dygn sen men Fredrik hade visst redan upplyst om rotationsriktningspilarna på mina däck. Som tur var, för just nu ligger de i en container på Östbergatippen så jag kan inte titta efter. 😉 Hade tänkt köpa lika dana igen för de har
Quote from Funbeat user on 30 May 2011, 11:31Första gången jag fick prova min CO2 pump så hade jag fått ett tips om att när man bryter förseglingen (eller vad man kallar det ) på patronen, alltså när man skruvar dit den på pumpen så blir patronen väldigt kall.
Fullt fokuserad på detta tänkte jag in
Första gången jag fick prova min CO2 pump så hade jag fått ett tips om att när man bryter förseglingen (eller vad man kallar det ) på patronen, alltså när man skruvar dit den på pumpen så blir patronen väldigt kall.
Fullt fokuserad på detta tänkte jag in
Quote from Funbeat user on 30 May 2011, 12:01Jag har både och med mig på mina turer. Co2 för att få i "luft" snabbt och SKS Wesen för att få ett hyfsat "tryck" också.
Visst går det att cykla på det tryck som man får genom att bara ha CO2, men jag gillar ju lite hårdare däck. blir så trevligt stötigt
Jag har både och med mig på mina turer. Co2 för att få i "luft" snabbt och SKS Wesen för att få ett hyfsat "tryck" också.
Visst går det att cykla på det tryck som man får genom att bara ha CO2, men jag gillar ju lite hårdare däck. blir så trevligt stötigt
Quote from Funbeat user on 31 May 2011, 14:10Jag har en Lezyne-pump (ej co2) som utan problem får plats i bakfickan. Jag förstår faktiskt inte riktigt behovet av en co2-pump. Själva pumpandet av däcket är ju en ganska blygsam del av den totala tidsförlust man gör i samband med punktering.
Jag har en Lezyne-pump (ej co2) som utan problem får plats i bakfickan. Jag förstår faktiskt inte riktigt behovet av en co2-pump. Själva pumpandet av däcket är ju en ganska blygsam del av den totala tidsförlust man gör i samband med punktering.
Quote from Funbeat user on 31 May 2011, 14:39"Själva pumpandet av däcket är ju en ganska blygsam del av den totala tidsförlust man gör i samband med punktering"
För min del så är det en relativt stor del som tas upp av pumpandet om jag bara skulle nyttja handpumpen. Minst 33% skulle jag uppskatta,
"Själva pumpandet av däcket är ju en ganska blygsam del av den totala tidsförlust man gör i samband med punktering"
För min del så är det en relativt stor del som tas upp av pumpandet om jag bara skulle nyttja handpumpen. Minst 33% skulle jag uppskatta,