Quote from Funbeat user on 14 June 2010, 20:22Inget problem, Håkan C.
Att det handlar så mycket om fisk ...
EFTA ger _inte_ Norge samma villkor som EU-länder. Mycket av det som Norge exporterar är utsatt för tull. Fiske är ett undantag (med begränsningar) och det är därför det handlar så mycket om f
Inget problem, Håkan C.
Att det handlar så mycket om fisk ...
EFTA ger _inte_ Norge samma villkor som EU-länder. Mycket av det som Norge exporterar är utsatt för tull. Fiske är ett undantag (med begränsningar) och det är därför det handlar så mycket om f
Quote from Funbeat user on 14 June 2010, 21:17For og slippe alt dette moms røret så kan Daniel R. ta et tiotal med når han sykler fra Oslo.
Eller hva med en långtur til Halden postkontor (post restante)på den norske siden. Ikke får og spare kroner, men en grund til en långtur.Svix karbon ski staver
For og slippe alt dette moms røret så kan Daniel R. ta et tiotal med når han sykler fra Oslo.
Eller hva med en långtur til Halden postkontor (post restante)på den norske siden. Ikke får og spare kroner, men en grund til en långtur.
Svix karbon ski staver
Quote from Funbeat user on 14 June 2010, 21:25Halden ... en underbar stad att cykla in till ... och fullständigt för djävligt att cykla ut ur.
Halden måste ligga långt ner i en gryta, med långa, sega backar runt om.
Men när man har kommit dit kan man campa uppe på fästningen (NB: "uppe" ), en fin c
Halden ... en underbar stad att cykla in till ... och fullständigt för djävligt att cykla ut ur.
Halden måste ligga långt ner i en gryta, med långa, sega backar runt om.
Men när man har kommit dit kan man campa uppe på fästningen (NB: "uppe" ), en fin c
Quote from Funbeat user on 14 June 2010, 21:35Daniel : Halden er et fint sted.
jeg var starsjonert der en tid i "lumpen" (heter det lumpen på svensk) da Halden firet 800 år jubileum. Jeg var i Ingenør-regimentet. Jeg var heldig : fikk aldrig noget barnepenge oppkrav derfra. (V)
Daniel : Halden er et fint sted.
jeg var starsjonert der en tid i "lumpen" (heter det lumpen på svensk) da Halden firet 800 år jubileum. Jeg var i Ingenør-regimentet. Jeg var heldig : fikk aldrig noget barnepenge oppkrav derfra. (V)
Quote from Funbeat user on 14 June 2010, 21:38Jaså ... har ni så dåliga personregister i Norge?
Jaså ... har ni så dåliga personregister i Norge?
Quote from Funbeat user on 14 June 2010, 21:54🙂
🙂
Quote from Funbeat user on 14 June 2010, 22:39Det är inte så att jag letade efter detta, men nu när en länk till en norsk internetbutik postades i en annan tråd så läste jag vidare. Här står det uttryckligen att norsk moms dras av:
http://www.oslosportslager.no/international-page.aspx
Det är inte så att jag letade efter detta, men nu när en länk till en norsk internetbutik postades i en annan tråd så läste jag vidare. Här står det uttryckligen att norsk moms dras av:
Quote from Funbeat user on 14 June 2010, 22:50Ja det har du rett i. Og så må en betale 25% moms når den kommer til Svensk tullkontor.
Og antagelig et expidisjonsgebyr.
Om det er tull på sykkeldeler fra et land med EUS avtale (norge) til EU-land vet jeg
inte.Jeg har sett at det er mange som rot
Ja det har du rett i. Og så må en betale 25% moms når den kommer til Svensk tullkontor.
Og antagelig et expidisjonsgebyr.
Om det er tull på sykkeldeler fra et land med EUS avtale (norge) til EU-land vet jeg
inte.
Jeg har sett at det er mange som rot
Quote from Funbeat user on 14 June 2010, 22:55Ja, moms är +/- 0.
Men den "avgiften" de tar ut för mödan att lägga på moms ... det kan vara högt om man beställer billiga saker (det är en fast avgift).
Jag har köpt många "Commie cameras" från Ryssland och Ukrania. Kameran kostar kanske 250 kronor, mo
Ja, moms är +/- 0.
Men den "avgiften" de tar ut för mödan att lägga på moms ... det kan vara högt om man beställer billiga saker (det är en fast avgift).
Jag har köpt många "Commie cameras" från Ryssland och Ukrania. Kameran kostar kanske 250 kronor, mo
Quote from Funbeat user on 15 June 2010, 17:45...eehh... var fanns nu de däringa däcken att tillgå?
...eehh... var fanns nu de däringa däcken att tillgå?