Quote from Guest on 26 April 2008, 15:54nu är det så att jag behöver lite hjälp med hur jag ska lägga upp min träning så jag klarar det förbaskade coopertestet inför anställning.
jag har haft ett stort uppehåll med träningen pga lungsjukdom och ska nu sätta igång igen på riktigt. det jag undra
nu är det så att jag behöver lite hjälp med hur jag ska lägga upp min träning så jag klarar det förbaskade coopertestet inför anställning.
jag har haft ett stort uppehåll med träningen pga lungsjukdom och ska nu sätta igång igen på riktigt. det jag undra
Quote from Lars Mörrby on 26 April 2008, 16:04Det finns en massa bra träningsprogram att välja bland. Du bör nog springa 3-4 gånger i veckan och blanda mellan lite långsammare, lätta pass och intervaller. Det är intervallerna som gör att du får upp farten. En del folk gillar att springa intervall på
Det finns en massa bra träningsprogram att välja bland. Du bör nog springa 3-4 gånger i veckan och blanda mellan lite långsammare, lätta pass och intervaller. Det är intervallerna som gör att du får upp farten. En del folk gillar att springa intervall på
Quote from Funbeat user on 26 April 2008, 16:18Coopertestet går väl ut på hur långt man hinner springa på 12 minuter? Isf förstår jag inte frågan.
Coopertestet går väl ut på hur långt man hinner springa på 12 minuter? Isf förstår jag inte frågan.
Quote from Funbeat user on 26 April 2008, 16:27Du har så rätt Sebastian, Coopers test utvecklades av Kenneth H. Cooper på 1960-talet. Konditionstestet går ut på att springa nära sin maxnivå under tolv minuter – sedan mäts hur långt man hunnit. Testet används inom idrottsrörelsen, Polisen och Försvarsm
Du har så rätt Sebastian, Coopers test utvecklades av Kenneth H. Cooper på 1960-talet. Konditionstestet går ut på att springa nära sin maxnivå under tolv minuter – sedan mäts hur långt man hunnit. Testet används inom idrottsrörelsen, Polisen och Försvarsm
Quote from Funbeat user on 26 April 2008, 16:46Det finns ju olika typer av tester.
För att bli antagen vid Polishögskolan ska en manlig student klara
2 km på max 9½ minut.
Det finns ju olika typer av tester.
För att bli antagen vid Polishögskolan ska en manlig student klara
2 km på max 9½ minut.
Quote from Funbeat user on 26 April 2008, 16:56Visst finns det olika tester, men det finns bara ett test som kallas Coopertest mig veterligen? Och det var coopertestet trådskaparen frågade om?
Visst finns det olika tester, men det finns bara ett test som kallas Coopertest mig veterligen? Och det var coopertestet trådskaparen frågade om?
Quote from Funbeat user on 26 April 2008, 17:13Det är förvisso korrekt att det ursprungliga testet är utformat så.
Numera är det dock ett samlingsnamn för olika typer av test. Hennes test lär säkert vara utformat så som hon skriver och det lär säkert också stämma att den arbetsgivaren kallar det för c
Det är förvisso korrekt att det ursprungliga testet är utformat så.
Numera är det dock ett samlingsnamn för olika typer av test. Hennes test lär säkert vara utformat så som hon skriver och det lär säkert också stämma att den arbetsgivaren kallar det för c
Quote from Funbeat user on 26 April 2008, 17:27vårt brandmanna coopertest är att springa 3 km på 13 min å inge annat...
ja tackar för förslagen, måste alltså ut å göra trök intervaller som är så roligt lr inte...vilka intervallpass är bästa då? några förslag på rundor
rullband e än värre å så har ja
vårt brandmanna coopertest är att springa 3 km på 13 min å inge annat...
ja tackar för förslagen, måste alltså ut å göra trök intervaller som är så roligt lr inte...vilka intervallpass är bästa då? några förslag på rundor
rullband e än värre å så har ja
Quote from ellen olsson on 26 April 2008, 17:36Om du tycker att intervaller är tråkigt så kan du börja med att köra lite fartlek. Det viktigaste är dock att du varierar din träning.
I korthet: För att bli snabbare så måste du träna på att springa snabbare. Eftersom det är svårt att göra detta under en
Om du tycker att intervaller är tråkigt så kan du börja med att köra lite fartlek. Det viktigaste är dock att du varierar din träning.
I korthet: För att bli snabbare så måste du träna på att springa snabbare. Eftersom det är svårt att göra detta under en
Quote from Lars Mörrby on 26 April 2008, 17:38Passa dig så du inte blir övertränad bara Eva.
Helst bör du nog variera mellan korta intervaller med mycket hög fart och lite
längre med något lägre fart. Men ju hårdare du kör, desto mer återhämtningstid behöver du
och jag vill minnas att du tränade en
Passa dig så du inte blir övertränad bara Eva.
Helst bör du nog variera mellan korta intervaller med mycket hög fart och lite
längre med något lägre fart. Men ju hårdare du kör, desto mer återhämtningstid behöver du
och jag vill minnas att du tränade en