Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningCooper test
You need to log in to create posts and topics.

12

Kör coopers med jämna mellanrum och där räknas vikt in för att få rätt värde på syreupptagningsförmågan.

...och formeln för det är??

Ingen aning, skickar in testen till SOK (Sveriges Olympiska Kommité) sen räknar dom ut fys-index

Kan du ta reda på det?

tips, testa shuttle run/beep test istället!;)(som en kul grej)

ingen aning, tror inte de. SOK tar betalt för testen så om de skulle gå med hur de räknar ut resultaten så gör dom ingen ju förtjänst.

Coopers är ett bättre test för att ta reda på syreupptagningsförmåga än vad beep är. Felprocenten ligger högre om man

Emma, men beep testet är mycket roligare;)
Rent psykiskt större utmaning tycker jag...! När kommer pipet...nu nej nu nej nu..hinner jag? MORE FUN:)

hua mej.. beep e de värsta jag vet.. ångest innan man ska springa.. hehe.. springer hellre coopers ute i regn o vattenpölar 😀

Beep kul?, nja...vet inte riktigt, sist jag körde så gick det uselt, sån där dålig dag i all bemärkelse tror jag. Coopers gillas bäst hos mej, det nalkas snart för nästa test och jag tror att jag förbättrat mej rätt bra, om nu allergierna inte stoppar mej

När vi gjorde coopertestet på en sommarkurs i armén som jag var på år 2006 så fick vi springa 2 km och så sa de att under 10 minuter var bra tid för kvinnor och under 9 minuter var bra för män. Det är de tiderna soldaterna har att rikta sig efter i alla f

12