Quote from Guest on 16 February 2009, 21:59Vad ska man tänka på om man ska springa ett coopertest? Hur vet man hur hårt man ska gå ut i början? Hur vet man att man orkar hålla en jämn fart över hela testet?
Frågorna är många men den första sammanfattar rätt bra, vad ska man tänka på?
För de s
Vad ska man tänka på om man ska springa ett coopertest? Hur vet man hur hårt man ska gå ut i början? Hur vet man att man orkar hålla en jämn fart över hela testet?
Frågorna är många men den första sammanfattar rätt bra, vad ska man tänka på?
För de s
Quote from Camilla Höög on 16 February 2009, 22:09När det är så kort tid så är det bara att ge järnet hela vägen. Det är ju ditt max du ska testa.
Se till att ha några kilometer uppvärmning innan...
När det är så kort tid så är det bara att ge järnet hela vägen. Det är ju ditt max du ska testa.
Se till att ha några kilometer uppvärmning innan...
Quote from Funbeat user on 16 February 2009, 22:16"...ge järnet hela vägen..."
Ehh... funkar kanske fint för en 100% långdistansare som tycker 3km-tempo är "max", när det egentligen inte alls är det, utan det går ju att springa ännu fortare på 1km, ÄNNU fortare på 400m och Ä-N-N-U fortare på 100m...
J
"...ge järnet hela vägen..."
Ehh... funkar kanske fint för en 100% långdistansare som tycker 3km-tempo är "max", när det egentligen inte alls är det, utan det går ju att springa ännu fortare på 1km, ÄNNU fortare på 400m och Ä-N-N-U fortare på 100m...
J
Quote from Galderma Fritidsförening on 16 February 2009, 22:18Jag har gjort ett coopertest tidigare, då sprang jag 2000 meter på 8:31. Det var för tre år sedan... Nu har löpträningen varit lite sisådär och jag är inte så bekant med mitt max. (#) Jag tar ofta i som satan i början och sen trappas farten ner trots att
Jag har gjort ett coopertest tidigare, då sprang jag 2000 meter på 8:31. Det var för tre år sedan... Nu har löpträningen varit lite sisådär och jag är inte så bekant med mitt max. (#) Jag tar ofta i som satan i början och sen trappas farten ner trots att
Quote from Galderma Fritidsförening on 16 February 2009, 22:20Bra idé det där med att testa innan. Det ska jag försöka hinna med. I värsta fall får det bli på löpband på gymmet. Fast det tycker jag är mycket jobbigare än att springa fritt utomhus eller på bana.
Bra idé det där med att testa innan. Det ska jag försöka hinna med. I värsta fall får det bli på löpband på gymmet. Fast det tycker jag är mycket jobbigare än att springa fritt utomhus eller på bana.
Quote from Funbeat user on 16 February 2009, 22:21Varför kör du så hårt i början?
Varför kör du så hårt i början?
Quote from Camilla Höög on 16 February 2009, 22:27Kör flera Coopertest. Börja i ett tempo som känns behagligt. Veckan därpå så har du bättre koll på hur mycket du har att ge. Någon av testrundorna kanske blir så där perfekt så ta tid och mät distans då också.
Kör flera Coopertest. Börja i ett tempo som känns behagligt. Veckan därpå så har du bättre koll på hur mycket du har att ge. Någon av testrundorna kanske blir så där perfekt så ta tid och mät distans då också.
Quote from Funbeat user on 16 February 2009, 22:48Detta är säkerligen en dum fråga, men vad är Coppertestet bra för? Vad kollar man med det? Konditionen? (V)
Detta är säkerligen en dum fråga, men vad är Coppertestet bra för? Vad kollar man med det? Konditionen? (V)
Quote from Galderma Fritidsförening on 16 February 2009, 23:00Anders: Vi ska bara göra coopertestet med skolan, EN gång på ett läsår... Inte mycket att gå på...
Anders: Vi ska bara göra coopertestet med skolan, EN gång på ett läsår... Inte mycket att gå på...
Quote from Camilla Höög on 16 February 2009, 23:35Coopertest är ett mått på konditionen.
Coopertest är ett mått på konditionen.