Quote from Guest on 17 May 2009, 10:51I torsdags på simningen så sa min tränare att mina armtag ovanför ytan var aningen för anspända-offensiva. Samt att handisättningen kunde ske mjukare.
Det var när jag körde relativt hårda längder. Jag tror han menade att jag "slängde"/"kastade" fram armar
I torsdags på simningen så sa min tränare att mina armtag ovanför ytan var aningen för anspända-offensiva. Samt att handisättningen kunde ske mjukare.
Det var när jag körde relativt hårda längder. Jag tror han menade att jag "slängde"/"kastade" fram armar
Quote from Lars Mörrby on 17 May 2009, 11:01Det enklaste / bästa om du inte kan gå kurs är nog att kika på tex Total Immersions DVD "Freestyle made easy". Sedan gäller det bara att omsätta teori i praktik också....
Det enklaste / bästa om du inte kan gå kurs är nog att kika på tex Total Immersions DVD "Freestyle made easy". Sedan gäller det bara att omsätta teori i praktik också....
Quote from Funbeat user on 17 May 2009, 11:34Kan jag hitta detta på nätet, finns det någon länk dit?
Går redan kurs men tränarna hinner inte alltid med enskild undervisning.
Kan jag hitta detta på nätet, finns det någon länk dit?
Går redan kurs men tränarna hinner inte alltid med enskild undervisning.
Quote from Funbeat user on 17 May 2009, 12:46Tränar med Kroons Simcenter nu och ska också börja i IK Fyris triathlon efter Vansbrosimningen.
Jag har ingen simkompis att träna med som kan observera mig.
Ska fråga någon i simgruppen om hon eller han kan ställa upp.De flesta liksom jag själv har dock
Tränar med Kroons Simcenter nu och ska också börja i IK Fyris triathlon efter Vansbrosimningen.
Jag har ingen simkompis att träna med som kan observera mig.
Ska fråga någon i simgruppen om hon eller han kan ställa upp.
De flesta liksom jag själv har dock
Quote from Funbeat user on 17 May 2009, 13:08Hej igen Anneli!
Kolla in min personliga favorit: http://www.youtube.com/watch?v=uEbTo1degzo&feature=related
Hej igen Anneli!
Kolla in min personliga favorit: http://www.youtube.com/watch?v=uEbTo1degzo&feature=related
Quote from ellen olsson on 17 May 2009, 13:09Kan du översätta? Min ryska är lite ringrostig...
Kan du översätta? Min ryska är lite ringrostig...
Quote from Funbeat user on 17 May 2009, 13:15Ryskan är ju hela grejen, det ger rätt stämning till det hela! Man ska bara titta och njuta!
Ryskan är ju hela grejen, det ger rätt stämning till det hela! Man ska bara titta och njuta!
Quote from Funbeat user on 17 May 2009, 13:25Per:
Det vackraste jag sett....ren poesi. Bättre än poesi.
Observerade händerna. Det är så de ska se ut.
Vackra händer.
Per:
Det vackraste jag sett....ren poesi. Bättre än poesi.
Observerade händerna. Det är så de ska se ut.
Vackra händer.
Quote from Funbeat user on 17 May 2009, 14:07>... och under ytan ska man ta i och pressa vattnet bakåt.
Att enbart trycka bakåt med armarna är inte effektivt. I stället ska man använda hela kroppen för framdrivningen. Tänk dig i stället att du försöker "hålla i vattnet" med ned-armen och förflytta
>... och under ytan ska man ta i och pressa vattnet bakåt.
Att enbart trycka bakåt med armarna är inte effektivt. I stället ska man använda hela kroppen för framdrivningen. Tänk dig i stället att du försöker "hålla i vattnet" med ned-armen och förflytta
Quote from Funbeat user on 17 May 2009, 14:31Kan någon förklara för mig varför Alex simmar frisim med huvudet över ytan i Pers klipp? Mellan 2:56 och 3:38.
🙂
Kan någon förklara för mig varför Alex simmar frisim med huvudet över ytan i Pers klipp? Mellan 2:56 och 3:38.
🙂