Quote from Guest on 18 April 2014, 18:18Ska köpa mig en cx, har sneglat på Cube cross race disc eller cube cross race pro. Hur mycket bättre, eller sämre är skivbromsarna än avid 6 som sitter på den andra, eller överväger dom bättre hjulen och ultegragruppen avsaknaden av skivbroms? Jag tror ju
Ska köpa mig en cx, har sneglat på Cube cross race disc eller cube cross race pro. Hur mycket bättre, eller sämre är skivbromsarna än avid 6 som sitter på den andra, eller överväger dom bättre hjulen och ultegragruppen avsaknaden av skivbroms? Jag tror ju
Quote from Funbeat user on 18 April 2014, 18:28Jag säger inte. Jag vill kunna mernyttja mina hjul. Men det är jag det.
Vänligen
P.
Jag säger inte. Jag vill kunna mernyttja mina hjul. Men det är jag det.
Vänligen
P.
Quote from Funbeat user on 18 April 2014, 20:01Jag har en just Cube cross race disc! När jag var i köptankarna så pratade jag med 2 olika säljare, den enda cyklade på varianten utan skivbromsar och han ångrade sig starkt! Han fick åka med fötterna i marken i kraftiga nedförsbackar om vädret var blött.
Jag har en just Cube cross race disc! När jag var i köptankarna så pratade jag med 2 olika säljare, den enda cyklade på varianten utan skivbromsar och han ångrade sig starkt! Han fick åka med fötterna i marken i kraftiga nedförsbackar om vädret var blött.
Quote from Funbeat user on 19 April 2014, 08:41Vad bra, vad kör du på för underlag, är det mycket i skogen, på sämre stigar. Är lite rädd att fälgarna inte kommer hålla men dom är nog starkare än jag tror. Är du nöjd med cykeln annars eller något du ångrar med köpet?
Vad bra, vad kör du på för underlag, är det mycket i skogen, på sämre stigar. Är lite rädd att fälgarna inte kommer hålla men dom är nog starkare än jag tror. Är du nöjd med cykeln annars eller något du ångrar med köpet?
Quote from Berit Bengtson on 19 April 2014, 10:58Alexander:
Shimano har nyligen presenterat en del av nästa års nyheter,
bland dem är 11-delade STI-reglage för hydrauliska skivbromsar!======================================================
Jag ser inte allas inlägg eftersom jag använder Funbeat-filtr
Alexander:
Shimano har nyligen presenterat en del av nästa års nyheter,
bland dem är 11-delade STI-reglage för hydrauliska skivbromsar!
======================================================
Jag ser inte allas inlägg eftersom jag använder Funbeat-filtr
Quote from Funbeat user on 19 April 2014, 20:15Jag köpte den för att kunna köra på olika underlag, men jag är ärligt för feg... hehe.. jag håller mig nu på asfalten och har slängt på 23mm racerdäck inför denna säsongen..
Cykeln för övrigt är jag mycket nöjd med, hade otur att en typ nit vid ena topp
Jag köpte den för att kunna köra på olika underlag, men jag är ärligt för feg... hehe.. jag håller mig nu på asfalten och har slängt på 23mm racerdäck inför denna säsongen..
Cykeln för övrigt är jag mycket nöjd med, hade otur att en typ nit vid ena topp
Quote from Funbeat user on 19 April 2014, 23:02Ok, jag kör inte ute i lera och skog. Men mina vanliga LVG bromsar funkade på VR i spöregn. Höll ca 65km/h ner mot Jönköping och inte FN behövde jag hasa med fötterna i marken då inte. Och i kyla funkar de också. Typ -7 grader och ca 19 mil funkade för mi
Ok, jag kör inte ute i lera och skog. Men mina vanliga LVG bromsar funkade på VR i spöregn. Höll ca 65km/h ner mot Jönköping och inte FN behövde jag hasa med fötterna i marken då inte. Och i kyla funkar de också. Typ -7 grader och ca 19 mil funkade för mi
Quote from Funbeat user on 20 April 2014, 21:48Skivbromsar. Om några (2?) år kommer det vara omöjligt att sälja en beg cx med canta bromsar.
Skivbromsar. Om några (2?) år kommer det vara omöjligt att sälja en beg cx med canta bromsar.
Quote from Funbeat user on 20 April 2014, 23:24Bra då kan jag köpa en billig om ett par år. Lika bra jag väntar tills dess då.
Jag menar. jag har ju klara mig utan en CX i ett par år. Så då kan jag vänta ett par år till.Vänligen
P.
Bra då kan jag köpa en billig om ett par år. Lika bra jag väntar tills dess då.
Jag menar. jag har ju klara mig utan en CX i ett par år. Så då kan jag vänta ett par år till.
Vänligen
P.
Quote from Funbeat user on 21 April 2014, 15:16Jag kör med cantibromsar på min CX och de fungerar bra även i snöslask och hällregn med tung last. Bromsar som tar dåligt är dåligt justerade.
Med det sagt skulle jag om jag köpte en ny cykel inte tveka en sekund innan jag valde skivbroms. Mer konsekvent
Jag kör med cantibromsar på min CX och de fungerar bra även i snöslask och hällregn med tung last. Bromsar som tar dåligt är dåligt justerade.
Med det sagt skulle jag om jag köpte en ny cykel inte tveka en sekund innan jag valde skivbroms. Mer konsekvent