Quote from Funbeat user on 22 April 2014, 12:50Har en BMC GF02 med mekaniska skivbromsar, huvudsakligen för pendling. Jag tycker att de fungerar ganska bra men att det inte är en enorm skillnad mot cantilever. Skillnaden är i så fall större mellan mekaniska och hydrauliska skivbromsar, så jag tror att
Har en BMC GF02 med mekaniska skivbromsar, huvudsakligen för pendling. Jag tycker att de fungerar ganska bra men att det inte är en enorm skillnad mot cantilever. Skillnaden är i så fall större mellan mekaniska och hydrauliska skivbromsar, så jag tror att
Quote from Berit Bengtson on 22 April 2014, 18:54Fredrik Jönsson skrev:
> Skillnaden är i så fall större mellan mekaniska och hydrauliska
> skivbromsar, så jag tror att det kan bli intressant den dagen det kommer.Det finns redan, men kommer TROLIGEN bli mkt vanligare from augusti,
när Shimano skall
Fredrik Jönsson skrev:
> Skillnaden är i så fall större mellan mekaniska och hydrauliska
> skivbromsar, så jag tror att det kan bli intressant den dagen det kommer.
Det finns redan, men kommer TROLIGEN bli mkt vanligare from augusti,
när Shimano skall
Quote from Funbeat user on 22 April 2014, 20:34TRP Spyre är dubbelverkande, men inte självjusterande.
TRP Spyre är dubbelverkande, men inte självjusterande.
Quote from Berit Bengtson on 22 April 2014, 22:22Mats Ljunggren skrev:
> TRP Spyre är dubbelverkande, men inte självjusterande.Fel av mig, det är rättat nu.
Mats Ljunggren skrev:
> TRP Spyre är dubbelverkande, men inte självjusterande.
Fel av mig, det är rättat nu.
Quote from Funbeat user on 23 April 2014, 14:15Hade jag haft möjlighet att välja så hade jag valt skivbromsar. Jag tycker det är snudd på läskigt när det är blött och lerigt. Jag har hydrauliska skivbromsar på min h-y-b-r-i-d och inget slår känslan att bromsarna nyper direkt även om det är vått ute. (
Hade jag haft möjlighet att välja så hade jag valt skivbromsar. Jag tycker det är snudd på läskigt när det är blött och lerigt. Jag har hydrauliska skivbromsar på min h-y-b-r-i-d och inget slår känslan att bromsarna nyper direkt även om det är vått ute. (
Quote from Funbeat user on 23 April 2014, 14:34och jag som tycker det är lättare att ta av hjul med skivbroms...
och jag som tycker det är lättare att ta av hjul med skivbroms...
Quote from Funbeat user on 23 April 2014, 15:06Jo, du har rätt. Ta av är lättare. Däremot tycker jag det är svårt att få på det igen. Skivan vill hamna snett.
Jo, du har rätt. Ta av är lättare. Däremot tycker jag det är svårt att få på det igen. Skivan vill hamna snett.
Quote from Funbeat user on 23 April 2014, 17:56"och jag som tycker det är lättare att ta av hjul med skivbroms... "
En dum en måste bara få fråga. Hur vadå lättare?
Hur svårt är det att ta av ett hjul kan man undra?
Släppa på snabblåstet, släppa på bromsen men ett lätt tryck på en "sprint" vid han
"och jag som tycker det är lättare att ta av hjul med skivbroms... "
En dum en måste bara få fråga. Hur vadå lättare?
Hur svårt är det att ta av ett hjul kan man undra?
Släppa på snabblåstet, släppa på bromsen men ett lätt tryck på en "sprint" vid han
Quote from Funbeat user on 23 April 2014, 18:39Man behöver inte "släppa på broms" alltså en steg mindre 😉
Man behöver inte "släppa på broms" alltså en steg mindre 😉
Quote from Funbeat user on 23 April 2014, 20:16Cantileverbromsarna på min CX har ingen snabbspak utan där måste jag släppa ur all luft och sen pressa igenom däcket. För att de ska ta bra har jag fått justera beläggen så nära fälgen att jag inte kan haka loss vajern. Men det är smällar jag får ta. Gäll
Cantileverbromsarna på min CX har ingen snabbspak utan där måste jag släppa ur all luft och sen pressa igenom däcket. För att de ska ta bra har jag fått justera beläggen så nära fälgen att jag inte kan haka loss vajern. Men det är smällar jag får ta. Gäll