Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelCyclocross - storlek
You need to log in to create posts and topics.

Jag ska köpa mig en cyclocross, har varit hos cykelhandlaren här i närheten. De sa att jag skulle ha en i storlek XS, de säljer bara i märket Fokus. Och de är ingen utav de dom säljer som jag tycker är direkt snygga.. inte för att det spelar roll egentlig

Jo, det skiljer en hel del på olika tillverkas geometrier. Två cyklar i samma storlek, alltså ha samma höjd på sadelstolpsröret, kan ha olika långa topprör, och därmed är längre. Så det bästa du kan göra, är att provsitta helt enkelt. Eller dräggla över t

Tack för svaret, har suttit och läst.. Men det blir ingen beställning via nätet, fick kanon bra hjälp hos en cykelhandlare i grannstaden igår. Han visade lite olika och var super duktig på att förklara en massa. Lärde mig hur mycket som helst på det besök

Grattis! Köpa i butik med proffesionell hjälp är det bästa.

Jag går oxå i crosstankar. Har kikat runt lite och lagt märke till att Merida ofta har vajrarna på undersidan. Ser att det är så även på cykeln du länkar till. Nu är jag ingen expert förstås, men det verkar väldigt opraktiskt tycker jag. Fast det beror fö

Varför skulle det vara sämre när de går undertill? Vad spelar det för roll?

Jag kommer ha den till främst motionsträning, och troligen mest asfalt och grusvägar. Ingen direkt tuff terräng, det är jag för feg för. 🙂

Meningen är att överröret ska vara fritt från vajrar å bös, så de inte kläms när du kastar upp cykeln på axeln när du ska forcera hinder på cx-tävlingar.

Precis Bruse, klämmer man en vajer så lär den gå sönder.... trist med så klena vajrar på en CX

Tror inte det spelar så stor roll var vajrarna går, för smutsens skull. Gillar du utseendet och känslan hos cykeln - köp den!

okej.. Då vet jag mer, men känns inte som något större bekymmer för mig vart ev vajer sitter, har inte tänkt köra cx tävlingar eller springa runt med cykeln på axeln oavsett. Men har inte haft en tanke på att kolla på hur en vajer går på någon utav de cyk