Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelCyclocross - storlek
You need to log in to create posts and topics.

När jag skulle köpa cykel för 1,5 år sedan var jag in i butiken och pekade på en cykel och föreslog själv att jag skulle provsitta/provcykla. Försäljaren i princip hånskrattade åt mig! Han menade att sitta på en cykel som inte är inställd för dig säger in

Även för den som inte skall använda sin CX till renodlade CX-tävlingar, eller bära den på axeln i andra sammanhang, kan det vara en fördel med vajerdragning längs övre ramröret.

Åtminstone om även bakväxelvajern är dragen via övre ramröret och ned till v

Ett hett tips är att göra service varje år.

Tack för bra svar. Man lär sig något nytt varje dag av er som svarar och hjälper till! Tacksam är jag för det 🙂

Malin: När jag besökte den första cykelhandlaren så kändes det inte som att de var så villiga att hjälpa mig, kändes som att de förväntar s

Min tanke om vajerdragningen var det att om du eventuellt ska cykla i gegga, sand och annat mojs. Av egen (dock ringa) erfarenhet av crosscykling är att hela cykeln förvandlas till en lerklump. Vilket i sig är hur härligt som helst. Jag älskar det! Men ka

En cx är gjord att tåla lera, kolla in belgiska cx-tävlingar.

Somliga hävdar att man skall ha (kanske ett par överrörs-cm) kortare krosscykel än räser. Någon motivering har jag aldrig fått. Vad gäller?

Nu visade det sig att den cykeln det var tänkt att jag skulle ha var slut, det skulle komma en ny omgång, men inte fören någon gång i maj! På tok för långt fram för min del. Sen erbjöd de mig en annan som jag sa ja till.. men nu ringde de tillbaka och sa

http://alvikscykel.jetshop.se/merida-cyclo-cross-4d-p-1831-c-378.aspx

En sväng till Stockholm eller beställ på nätet..... de har den i lager storlek 48 cm

Jag är själv ny ägare till en merida cx3.

Jo, men vågar man se sig på att beställa på nätet när man är så pass mycket nybörjare?
Storleken är jag ganska säker på, där har jag precis pratat med en, varav hans fru och jag är exakt lika långa och benlängden skilde 2cm och hon cyklar på samma cykel.