Quote from Guest on 16 February 2009, 20:59Jag var inne på Cykel City idag och pratade lite med dem om köp av min första racer. Vi kom då in på Cyclocross (eftersom jag frågade om vinterdäck). Som jag uppfattade det hela var det inte någon större skillnad (förutom bromsarna och därmed möjligheten
Jag var inne på Cykel City idag och pratade lite med dem om köp av min första racer. Vi kom då in på Cyclocross (eftersom jag frågade om vinterdäck). Som jag uppfattade det hela var det inte någon större skillnad (förutom bromsarna och därmed möjligheten
Quote from Funbeat user on 16 February 2009, 21:09Ska du tävla så köp racer!
Ska du tävla så köp racer!
Quote from Camilla Höög on 16 February 2009, 21:21Ta en racer för LVG och skaffa en MTB före crossen.
Ta en racer för LVG och skaffa en MTB före crossen.
Quote from Funbeat user on 16 February 2009, 21:43Tvärtom, köp en cross och kör på den året runt!
På sommaren blir den snabb med 23 mm slicks och strippad på skärmar etc, på höst/vår funkar den bra med mönstrade däck och kanske skärmar. På vintern sätter du på dubbdäck och tar dig fram överallt.
Världe
Tvärtom, köp en cross och kör på den året runt!
På sommaren blir den snabb med 23 mm slicks och strippad på skärmar etc, på höst/vår funkar den bra med mönstrade däck och kanske skärmar. På vintern sätter du på dubbdäck och tar dig fram överallt.
Världe
Quote from Funbeat user on 16 February 2009, 21:56Hejsan, ska du inte köra SM eller liknande köp en CX. Den funkar hela året med lite olika attiraljer.
Hejsan, ska du inte köra SM eller liknande köp en CX. Den funkar hela året med lite olika attiraljer.
Quote from Funbeat user on 16 February 2009, 22:43Pundare stjäl inte crossar heller. Ser väl ut som lågbudjetracers i deras ögon.
Pundare stjäl inte crossar heller. Ser väl ut som lågbudjetracers i deras ögon.
Quote from Funbeat user on 17 February 2009, 06:01Jag har inte tänkt att tävla "på riktigt" utan mer köra några motionslopp och några triathlonlopp. Jag kommer heller inte att köra "terräng" med den utan det var mer när vi pratade om att köra året runt som jag insåg att det kanske var bättre med en CX. H
Jag har inte tänkt att tävla "på riktigt" utan mer köra några motionslopp och några triathlonlopp. Jag kommer heller inte att köra "terräng" med den utan det var mer när vi pratade om att köra året runt som jag insåg att det kanske var bättre med en CX. H
Quote from Funbeat user on 17 February 2009, 07:42Det är bromsgummina som är den stora faktorn vid inbromsning.
Det är bromsgummina som är den stora faktorn vid inbromsning.
Quote from Funbeat user on 17 February 2009, 08:00Jag tycker att cantileverbromsar suger rätt hårt. Pilliga att justera, och för lite bromskraft för skogskörning. Nästa cross jag köper skall ha skivbromsar. Men, kör du mest asfalt och grusvägar så räcker cantibromsarna. Sen tror jag att du kommer att vil
Jag tycker att cantileverbromsar suger rätt hårt. Pilliga att justera, och för lite bromskraft för skogskörning. Nästa cross jag köper skall ha skivbromsar. Men, kör du mest asfalt och grusvägar så räcker cantibromsarna. Sen tror jag att du kommer att vil
Quote from Funbeat user on 17 February 2009, 08:03Då är det ingen Cross om den har skivbromsar. Då blir DET en hybrid, trekking eller något annat.
Då är det ingen Cross om den har skivbromsar. Då blir DET en hybrid, trekking eller något annat.